دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی:

تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و سازمان‌ها ضروری است

1401/04/18 - 13:05 - کد خبر: 68008 نسخه چاپی

نصر: دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی بر ضرورت تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه های اجرایی تاکید کرد و افزود: بر همین اساس شناخت معروف و منکر بسیار ضروری است و اجرای هر چه بهتر فریضه امر به معروف و نهی از منکر در دستگاه های اجرایی استان باید با جدیت پیگیری شود.

به گزارش نصر، حجت الاسلام محمدحسن نستوهی روز شنبه در نشست کمیته عفاف و حجاب و شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه علوم پزشکی تبریز، امر به معروف و نهی از منکر را واجب شرعی همگانی و وظیفه‌ ای بر دوش همه آحاد ملت دانست و افزود: این فریضه الهی جزو مهمترین واجبات الهی است که آیات متعدد قرآن کریم و روایات معتبر از امامان معصوم (ع) نسبت به آن تاکید داشته‌اند.
وی ضمن قدردانی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی تبریز نسبت به احیای امر به معروف و نهی از منکر، بر ضرورت توجه ویژه به مساله عفاف و حجاب در ادارات مختلف آذربایجان شرقی تاکید و اضافه کرد: این مسئله به عنوان رویکرد جدید ستاد امر به معروف و طبق مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی با جدیت پیگیری می شود.
نستوهی با تاکید بر اینکه ستاد باید به تمامی مصادیق امر به معروف و نهی از منکر ورود پیدا کند، یادآور شد: این ستاد باید زمینه را برای امر به معروف و نهی از منکر مردم فراهم کند تا مردم راحت و آسان تر به واجب شرعی امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند.
وی موضوع عفاف و حجاب در دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی و درمانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: مجریان این بخش در سطح دستگاه‌ها باید عامل به قوانین مرتبط در این زمینه به ویژه مصوبات شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی باشند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان شرقی گفت: نباید انتظار داشته باشیم تنها گروهی خاص در جامعه نسبت به این موضوع اقدامات داشته باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این مراسم با اشاره به اینکه اصلاح امور از مسیر انتقاد ممکن است، گفت: تیم مدیریتی دانشگاه در دوره جدید به دنبال گسترش فضای انتقاد در دانشگاه است.
دکتر بهمن نقی پور با ابراز تاسف از اینکه شاهد سوء استفاده هایی از فضای آزاد انتقاد بوده ایم، ادامه داد: میان انتقاد و توهین و ناامید کردن تمایز وجود دارد و شایسته است با پرهیز از توهین و هتاکی، فضای انتقاد سالم و سازنده در دانشگاه حفظ شود. 
وی با بیان اینکه هزینه در زمینه فرهنگ در حقیقت سرمایه گذاری است، افزود: باید نوع نگاه به فرهنگ عوض شود و فرهنگ به عنوان اصل و اساس فعالیت ها در نظر گرفته شود که زیربنای پیشرفت و تعالی دانشگاه و جامعه است. 
نقی پور از ایجاد نمایشگاه دائمی محصولات حوزه عفاف و حجاب در دانشگاه علوم پزشکی تبریز خبر داد و گفت: معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه مسئولیت انجام این امر را بر عهده دارد و برنامه ریزی هایی صورت گرفته است که امیدوارم هر چه سریع تر محقق شود. 
وی بر تبیین امر به معروف و نهی از منکر و تعیین حد و مرزهای آن، تبیین شاخص های عفاف و حجاب، ابلاغ مجدد قوانین و مقررات، اجرای دوره های آموزش توجیهی و ضمن خدمت با معرفی اساتید از طرف ستاد امر به معروف و نهی از منکر و  استفاده از ظرفیت رسانه ها تاکید کرد. 
 انتهای پیام/
 تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و سازمان‌ها ضروری است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار