مسئول واحد منا؛

تمامی زائران ایرانی وارد سرزمین منا شدند

1401/04/18 - 12:41 - کد خبر: 67998 نسخه چاپی

نصر: مسئول واحد منا در عملیات حج تمتع ۱۴۰۱ اعلام کرد که تمامی حجاج ایرانی وارد سرزمین منا شده اند.

به گزارش نصر، نصرالله فرهمند امروز شنبه دهم ذی الحجه مصادف با روز عید قربان خبر داد که همه زایران و عوامل کاروان‌های کشورمان هم اکنون در سرزمین منا قرار دارند.
وی افزود: بخشی از زائران شامل بانوان و معذورین شب گذشته وارد منا شده بودند و بخش دیگر زائران نیز دیشب را در مزدلفه بیتوته کرده و صبح، بعد از طلوع آفتاب از مسیر پیاده راهی سرزمین منا شدند که در حال حاضر همگی در این منطقه حضور دارند.
فرهمند تصریح کرد: حجاج طی سه روز به رمی جمره می پردازند و اعمال عبادی خود را انجام می دهند تا عصر روز دوازدهم ذی الحجه از منا خارج شوند.


مسئول ستاد مزدلفه درحج تمتع ۱۴۰۱ نیز پیش تر از تخلیه کامل مزدلفه خبر داد و گفت: بیش از ۲۱ هزار حاجی ایرانی پیاده به سوی منا راهی شدند و ساعتی دیگر وارد این سرزمین می‌شوند.
جواد شاد با بیان این مطلب افزود: کاروان‌های حجاج ایرانی از طلوع آفتاب امروز شنبه مصادف با دهم ذی الحجه (عید قربان) با ندای الله اکبر و بر اساس زمانبندی دقیق و منظم مزدلفه را ترک و راهی سرزمین منا شدند.
وی افزود: بخشی از حجاج ایرانی که دیشب را در مزدلفه بیتوته کرده بودند در حال حاضر به صورت پیاده در حال عزیمت به منا، برای ادامه اعمال در ایام تشریق هستند.
انتهای پیام/
تمامی زائران ایرانی وارد سرزمین منا شدند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار