دادستان کل کشور:

بودجه دستگاه قضائی متناسب با مأموریت‌های آن نیست

1401/04/18 - 12:00 - کد خبر: 67988 نسخه چاپی

نصر: دادستان کل کشور گفت: دستگاه قضا از نظر بودجه و نیروی انسانی و امکانات وضعیت قابل قبولی ندارد!

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور گفت: دستگاه قضائی متناسب با باری که بر دوش آن گذاشته شده است، ساختارسازی نشده و امکانات آن  در حد قابل قبولی نبوده است که بتواند نیاز جامعه را برطرف بکند.
وی افزود: پایه ساختار تشکیلاتی دستگاه قضائی پایه‌ای متناسب با وظایف نیست. در نتیجه رشدی هم که به تناسب گذشت سنوات پیدا کرده رشد قابل قبولی نیست، یعنی رشد چه به لحاظ بودجه و اعتبار، چه به لحاظ ساختار و چه به لحاظ نیروی انسانی متناسب با وظایف نبوده و این اشکال همچنان ادامه دارد.
دادستان کل کشور ادامه داد:  بین 45 تا 50 درصد ، پست‌های دستگاه قضا خالی است و مسئولیت خیلی زیادی روی دوش قاضی گذاشته‌ می شود بطوریکه متوسط پرونده‌هایی که به قضات ما در دادسراها ارجاع می‌شود 180 تا 200 پرونده در سال است.
وی گفت: دستگاه قضائی با این شاکله‌ای که دارد توان تحمل این بار سنگین را ندارد و خروجی آن این می‌شود که اطاله دادرسی به‌وجود می‌آید که واقعاً امر نامطلوبی است.
حجت‌الاسلام  منتظری افزود : برای حل این مشکل ابتدا باید تلاش کنیم که ورودی‌های ما به دستگاه قضائی کاهش پیدا کند‏، اقداماتی انجام دهیم که می‌تواند در ورودی پرونده‌های ما اثر ‌کاهشی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه  قوه قضائیه در سال اجازه استخدام 800 قاضی را دارد اما کارمند باید حتماً مجوز قانونی داشته باشد، ادامه داد:  دستگاه قضائی در مقایسه با سایر دستگاه‌ها از نظر ساختار، تشکیلات، نیروی انسانی و بودجه عقب‌ماندگی زیادی دارد.
انتهای پیام/
بودجه دستگاه قضائی متناسب با مأموریت‌های آن نیست نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار