مدیرکل غله و خدمات بازرگانی آذربایجان شرقی:

وضعیت ذخیره آرد در آذربایجان شرقی مطلوب است

1401/04/17 - 14:54 - کد خبر: 67943 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه در استان یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن ذخیره سازی آرد داریم، گفت: فصل خرید تضمینی گندم شروع شده و نگرانی از خرید گندم و نگهداری آن نداریم .

به گزارش نصر، علیرضا شاهدی روز جمعه در نشست بررسی مشکلات نانوایی‌ها در شهرستان عجب‌شیر با بیان اینکه طرح عادلانه سازی یارانه ها با شجاعت، اقتدار، مطالعه و کارشناسی دقیق دولت سیزدهم به مرحله اجرا رسیده است، اعلام کرد: اجرای این طرح، از هدررفت نان در کشور و قاچاق گسترده آرد یارانه‌ای جلوگیری می کند.
وی با بیان اینکه تمامی نانوایی‌ها با نصب دستگاه کارتخوان هوشمند به صورت منظم رصد می‌شوند، گفت: در مرحله بعد هر نانوا بر اساس میزان پخت نان یارانه دریافت می‌کند و با اجرای این طرح ساماندهی بیشتری بر نحوه پخت و توزیع نان انجام خواهد شد.
وی با اعلام اینکه در آذربایجان شرقی ۶ هزار و ۶۰۰ واحد نانوایی وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به این‌که فعلا آرد یارانه‌ای به واحدهای نانوایی پرداخت می‌شود، شکل پرداخت یارانه نان تغییری نخواهد داشت.
شاهدی متذکر شد: بعد از این‌که آرد نانوایی‌ها آزاد شود نیز دولت مابه‌التفاوت قیمت نان را به حساب نانوایان واریز می‌کند تا مردم کماکان نان را به قیمت قبل خریداری کنند.
وی با اشاره به آغاز نصب دستگاه کارتخوان هوشمند در نانوایی‌های شهرستان عجب شیر گفت: تا پایان تیر ماه دستگاه پوز در تمام نانوایی های استان آذربایجان شرقی نصب خواهد شد و نظارت ها بر نحوه توزیع و ارائه نان افزایش می‌یابد.
وی اعلام کرد: تا کنون از ۲ هزار و ۵۰۰ نانوایی تبریز در ۲ هزار نانوایی کارتخوان هوشمند نصب شده است.
فرماندار شهرستان عجب‌شیر نیز در این جلسه خواستار افزایش سهمیه نان در بخش قلعه چای با توجه به حضور گردشگران در منطقه و همچنین در فصل کاری کشاورزی شد و گفت: سهیمه فعلی آرد این شهرستان جوابگوی نیازها نیست.
جعفر قادری با اشاره به فعالیت ۱۳۸ نانوایی در مناطق مختلف شهری و روستایی این شهرستان اظهار داشت: نظارت بر نحوه فعالیت نانوایی های شهرستان از سوی اتحادیه نانوایان بایستی مورد توجه بیشتر قرار گیرد.
وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای کامل این طرح مردمی سازی یارانه ها شاهد افزایش کیفیت نان در سطح این شهرستان باشیم و بسیاری از مسائل و مشکلاتی که ممکن است در حوزه آرد و نان به وجود آید، مدیریت و رضایت بیشتری برای شهروندان حاصل شود.
فرماندار عجب شیر با بیان اینکه همه زیرساخت‌های لازم برای اجرای این طرح پیش‌بینی شده است، گفت: مردم می‌توانند همچون گذشته بدون دغدغه و نگرانی، نسبت به خرید نان با قیمت مصوب قبلی و به هر میزان اقدام کنند.
انتهای پیام/
وضعیت ذخیره آرد در آذربایجان شرقی مطلوب است خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار