ناظر گمرکات آذربایجان شرقی در مصاحبه با نصر تاکید کرد:

تغییر در رفتار کارشناسان گمرک در فرودگاه تبریز

1401/04/17 - 12:43 - کد خبر: 67939 نسخه چاپی

نصر: ناظر گمرکات آذربایجان شرقی و مدیر کل گمرک تبریز در واکنش به برخی انتقادات مسافران ازنحوه برخورد مأموران گمرک مستقر در فرودگاه تبریز از تغییر این رفتارها خبر داد.

به گزارش نصر، لیلی اورنگی مدیر کل گمرک تبریز اظهارکرد: در پی گزارشات واصله شخصا چند شبی را درفرودگاه حضور پیدا کردم و شاهد بد رفتاری برخی از مسافران شده ام، با وجود این  تذکر لازم را با همکاران‌ام را خواهم کرد.
اورنگی ادامه داد:  گمرک در فرودگاه تبریز دارای دو وظیفه متناقض از هم است، از یک طرف پرداخت باید تسهیلات ارایه نماییم و از طرف دیگر هم دریافت حقوق عوارض صورت می گیرد که داری مشکلاتی همچون کمبود تجهیزات کنترل است. به محض برطرف شدن این مشکلات مسافران را با رضایت کامل استقبال خواهیم کرد .
وی تعدد قوانین را باعث آزرده خاطری مسافرین خواند  و افزود: هر مسافر سالانه 80 دلار با معافیت، مجوز واردات کالای غیر همگون را دارد اگر فروشنده ای اجناس را به صورت جین وارد کند مأمورین فرودگاه جهت ارزش گذاری سیستمی با مشکل مواجه می شوند و به صورت تقریبی و عیار چشمی اندازه گیری می کنند.
وی اضافه کرد: طبق ماده 31 قانون صادرات و واردات، هر فرد بیش از 80 دلار جنس با خود وارد کند سود بازرگانی دوبرابر سود تجاری  می شود. به عبارتی اگر سود پوشاک 50 درصد باشد مجبور به پرداخت 100 درصدی بر اساس قانون پرداخت کند و موجب افزایش مبلغ پرداختی می شود.
انتهای پیام/
تغییر در رفتار کارشناسان گمرک در فرودگاه تبریز نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار