خبر/

کتاب شعر «سفارت عشق»، دنیایی از مضامین عاشقانه

1401/04/16 - 15:05 - کد خبر: 67901 نسخه چاپی

نصر: کتاب شعر «سفارت عشق» طی روزهای اخیر در اداره آموزش و پرورش مراغه رونمایی شد؛ کتاب شعری مملو از مضامین تازه و دلنشین عاشقانه که توسط شاعر معاصر، «غلامرضا امام علیزاده» سروده و با تلاش «نسرین هوشنگی» گردآوری شده است.

به گزارش نصر، این کتاب شعر شامل تعدادی از غزلیات، رباعیات، مثنویات و چهارپاره‌ها با موضوعات عاشقانه، اجتماعی، آیینی و انتقادی بوده که در ۱۱۴ صفحه , در انتشارات «پارلاق قلم» منتشر، و با قیمت ۴۸ هزار تومان به بازار کتاب عرضه شده است.
«هوشنگی» که گردآوری این کتاب را برعهده دارد، در مورد مخاطبان این کتاب به خبرنگار ایرنا می‌گوید: خواندن این مجلد به علاقه‌مندان شعر و ادب به ویژه مشتاقان شعر معاصر فارسی توصیه می‌شود.
به گفته وی برخورداری از زبان ساده، روان، دلنشین و مضامین اجتماعی به روز از جمله مزیت‌های نسبی این کتاب در مقایسه با سایر کتاب‌های شعر فارسی است. 
وی ادامه می‌دهد: گویی هر بیت از این اشعار یک تابلو گویا از زندگی بشری است و خالی بودن از تصاویر و تخیل پیچیده و فهم آسان از دیگر مزیت‌های آن به شمار می‌رود. 
گردآورنده این کتاب بیان کرد: در مجموعه شعر «سفارت عشق» با دنیایی از مضامین تازه عاشقانه که چون سفیری، عشق به انسان را برایمان به ارمغان می‌آورد، مواجه هستیم. 
به گفته «هوشنگی» این مجلد ۸۸ قطعه شعر را در خود جای داده که از این ۸۸ قطعه سه اثر در قالب رباعی، ۲ اثر در قالب مثنوی، سه اثر در قالب چهارپاره و حدود ۸۰ اثر غزل به زبان شعر معاصر فارسی است. 
به گزارش ایرنا «نسرین هوشنگی» دانش‌آموخته رشته روانشناسی و معاون پرروشی دبیرستان رحمانی مراغه بوده و در مرکز مشاوره اداره آموزش و پرورش مراغه فعال است. 
«غلامرضا امام علیزاده» نیز شاعر و نویسنده‌ محلی است که از سال ۱۳۶۵ وارد عرصه شعر و شاعری و دنیای ادبیات ترکی و فارسی شد؛ وی در سال ۱۳۹۴ مقام اول هشتمین کنگره سراسری شعر عاشورایی قروه را کسب کرد و جزو داوران جشنواره سراسری شعر غدیر بوده است. 
مجموعه شعر ترکی «بیر اوووج ایشیق» و مجموعه رباعی انتظار فارسی «آهسته بیا قبیله خواب است هنوز» آثاری منتشر شده از این شاعر است؛ از آثار زیرچاپ وی نیز می‌توان به نثر «خاتون و هذیانهای من» به زبان فارسی، مجموعه اشعار ترکی «اوچ سئوگی» و «سوسورام ایچیمین دومانلیغیندا» و اثر تحقیقی «نگاهی به اشعار و زندگی علامه اقبال لاهوری» اشاره کرد. 
وی دانش‌آموخته رشته زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیات مقاومت و پایداری از دانشگاه تبریز است. 
انتهای پیام/
کتاب شعر «سفارت عشق»، دنیایی از مضامین عاشقانه خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار