معاون استاندار آذربایجان شرقی:

کالابرگ الکترونیکی، سلامت و امنیت خانوار را تضمین می‌کند

1401/04/16 - 14:16 - کد خبر: 67897 نسخه چاپی

نصر: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی سلامت و امنیت خانوار را تضمین می‌کند، گفت: این طرح موجب می‌شود یارانه واریزی به جای هزینه در امور دیگر همچون پرداخت اقساط برای خرید کالاهای تعیین شده هزینه شود.

به گزارش نصر، محمد کلامی روز پنج شنبه در ستاد تنظیم بازار استان افزود: براساس این طرح نرخ ۶ قلم کالای اساسی در سطح قیمت قبل از حذف ارز ترجیحی باقی خواهد ماند.
وی با اشاره به اینکه ۶ کالای اساسی شامل مرغ، تخم مرغ، شیر، پنیر، ماکارونی و روغن است، ادامه داد: در طرح کالابرگ الکترونیکی یارانه هر یک از کالاها بر اساس وزن تخصیص خواهد یافت.
کلامی گفت: خرید کالا در این طرح از طریق فروشگاه های زنجیره ای و کاسبان امین که دارای صندوق مکانیزه بوده و از سوی بسیج اصناف، صمت و اتاق اصناف معرفی شده اند ، امکان پذیر خواهد بود.
وی ادامه داد: براساس مصوبه کشوری از تاریخ ۱۸ تیرماه جاری قیمت تمام کالاها به جز کالاهایی که قیمت گذاری و به صورت رسمی اعلام شده بایستی به سطح قیمت ۳۱ اردیبهشت ماه بازگردد که دستگاه های مسوول باید رصد و بازرسی های لازم را در این زمینه به جد اجرا کنند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی افزود: ادارات کل جهادکشاورزی، صمت و تعزیرات استان در راستای کنترل و تنظیم بازار باید نظارت های خود را افزایش داده و با متخلفان طبق قانون برخورد شود.
وی همچنین با اشاره به نصب دستگاه های هوشمند در نانوایی های استان، افزود: تا کنون ۲ هزار و ۷۱۰ مورد نصب شده که از این تعداد ۲ هزار و ۱۱۵ مورد در سطح شهر تبریز، اسکو و ایلخچی، ۲۹۸ مورد در مراغه، ۱۵۲ مورد بناب، ۴۰ مورد در عجب شیر و ۱۰۵ مورد در ملکان نصب شده است.
انتهای پیام/
کالابرگ الکترونیکی، سلامت و امنیت خانوار را تضمین می‌کند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار