تبدیل اراضی کشاورزی به باغات برای تفریح افراد خاص!/ آب کشاورزی در اختیار ویلاداران

1401/04/15 - 16:02 - کد خبر: 67807 نسخه چاپی

نصر: رئیس دادگستری شهرستان اهر گفت: اراضی کشاورزی تبدیل به باغات محل تفریح تعطیلات آخر هفته افراد خارج از شهرستان شده است.

به گزارش نصر، حجت‌الاسلام محمدعلی نظری ظهر امروز جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر اظهار کرد: قرار بود برای تامین آبیاری تحت فشار باغات میوه اهالی منطقه که به شغل کشاورزی و باغداری اشتغال دارند مورد استفاده قرار گیرد که متاسفانه این طرح از اهداف خود منحرف شده است.
وی گفت: هم‌اکنون خرید و فروش باغات توسط، دلالان رونق گرفته و این باغات با نازل‌ترین قیمت از روستاییان و باغداران از دست شان خارج شده و توسط افراد فرصت طلب و دلال با تفکیک و قطعه‌بندی میلیاردها تومان پول باد آوردی نصیبشان شده است.
این مسئول قضایی افزود: توسعه باغات با کاربری تفریحی هیچ نفعی برای شهرستان ندارد و باید سهمیه آب کشاورزی از سد ستارخان در حوزه کشاورزی و باغی با محوریت اشتغال روستایی مورد توجه قرار گیرد.
نظری بر ضرورت برنامه‌ریزی مسئولان در خرید تضمینی محصولات باغی بخصوص سیب تولیدی باغداران تاکید کرد و افزود: نبود بازار مناسب باعث شده نتیجه و دسترنج چندین ماهه باغداران در کنار جاده ها و باغات  تل انبار شده و به علت نبود مشتری با نازل‌ترین قیمت به صورت بادریز به فروش برسد.
وی افزود: امنیت سرمایه‌گذاری در شهرستان اهر فراهم شده و در این زمینه آماده هرگونه همکاری و حمایت از کارآفرینان و کسانی که طرح‌های ایجادی در شهرستان با محوریت اشتغال و کارآفرینی دارند، هستیم.
نظری یکی از مشکلات و دغدغه‌های اصلی مردم ومسئولان  شهرستان اهر را بیکاری و نبود فرصت اشتغال برشمرد و افزود: دستگاه قضایی آماده هرگونه کمک به سرمایه‌گذاران بوده و تاکنون در اکثر طرح‌های اشتغالزا که مشکلاتی داشته‌اند با ورود دستگاه قضا از جمله در حل مسائل و مشکلات چند طرح بزرگ تولیدی شهرستان نقش اساسی داشته است.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی در کنار دستگاه‌های اجرایی در حمایت از اجرای پروژه‌های عمرانی در کنار مسئولان اجرایی بوده و در اکثر پروژه‌های عمرانی مشکل‌دار با حضور میدانی و دستورات قضایی  به صورت  ویژه و خارج از نوبت  ورود کرده  و در اجرای این پروژه‌ها تسریع کرده است.
این مقام قضایی اظهار کرد: مبارزه با فساد اداری و اقتصادی و تعدی کنندگان به بیت المال در اولویت این دستگاه در راستای سیاست‌های قوه قضاییه قرار دارد و در این زمینه با هیچ مقام مسئول و مدیری که دست درازی به بیت‌المال کرده باشد و یا استفاده غیرقانونی از امکانات و موقعیت خود کند برخورد جدی خواهد شد.
 وی با اشاره به برخی مشکلات شهرستان در حوزه‌های عمرانی اقتصادی فرهنگی اجتماعی بر ضرورت تلاش مضاعف مدیران و دست‌اندرکاران در این زمینه  تاکید کرد و افزود: دستگاه قضایی در این زمینه کمک حال مدیران پاک دست، تلاش جهادی و تلاشگر است.
انتهای پیام/
تبدیل اراضی کشاورزی به باغات برای تفریح افراد خاص!/ آب کشاورزی در اختیار ویلاداران خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار