عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

جلوگیری از خروج و مهاجرت پزشکان/ کمیته ارجاع به پزشک خانواده تشکیل شد

1401/04/15 - 11:48 - کد خبر: 67755 نسخه چاپی

نصر: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تشکیل کمیته ارجاع به پزشک خانواده در مجلس، گفت: این کمیته تشکیل شده تا بتوانیم از خروج پزشکان و مهاجرت آن ها جلوگیری کنیم و هزینه‌های بیت المال را هدر ندهیم.

به گزارش نصر، انوشیروان محسنی بندپی در اولین نشست بررسی موانع و راهکارهای اجرای سیاست های کلی سلامت که در هتل قلب برگزار شد، افزود: یک درصد جمعیت دنیا و ۷ تا ۹ درصد ذخایر دنیا را در کشورمان داریم  و غنی ترین منابع را دارا هستیم اما در مدیریت این ذخایر و منابع موفق نبوده ایم و در کف جامعه مشاهد می کنیم که مردم، قانونگذار و مجریان امر از خدمات راضی نیستند.
وی اظهارداشت: به اندازه کافی قوانین و اسناد بالادستی داریم اما ساختارهای موثر و متولیان امر به درستی دیده نشده اند و به همین دلیل نارضایتی ها در سطح جامعه زیاد است.
وی با بیان این که ۸.۵ تا ۹ درصد سهم ناخالص ملی به حوزه سلامت اختصاص می یابد؛ تصریح کرد: وزارت بهداشت یکی از پرخرج ترین دستگاهها است اما خدمات خوبی را از این وزارتخانه مشاهده نمی کنیم و به همین دلیل بسیاری از افراد به خود اجازه می دهند تا در نظام سلامت مداخله داشته باشند.
بندپی در بیان راهکارهای برون رفت از معضلات موجود اظهار داشت: نظارت بیشتر مجلس و تعیین الزام قانونی برای دستگاههای اجرایی راهکار مناسبی در این زمینه است.
عضو فرهنگستان علوم پزشکی نیز در این نشست گفت: اگر سیاست های کلی سلامت اجرایی شود بسیاری از مشکلات حوزه سلامت مرتفع خواهد شد.
سید حمید سجادی تصریح کرد: اگر بخواهیم در چارچوب ابلاغیه سیاست های کلی نظام سلامت گام برداریم باید مراقبت های این حوزه را نظام مند کنیم  و  اگر سیاست های سلامت خوب درک شده و نظارت ها کافی باشد می توان از حقوق سلامت مردم به طور قانونمند صیانت کرد.
وی افزود: وزارت بهداشت باید در قالب چارچوب ها به سمت توسعه سلامت گام برداشته و یک تحول اساسی در نظام سلامت ایجاد کند.
وی خاطرنشان کرد: باید چارچوب و ساختار سلامت را به سمت ایجاد توسعه و صیانت قانونمند از سلامت عموم مردم پیش ببریم.
انتهای پیام/
جلوگیری از خروج و مهاجرت پزشکان/ کمیته ارجاع به پزشک خانواده تشکیل شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار