معاون وزیر راه و شهرسازی:

۶۰۰ میلیارد تومان قیر برای آسفالت معابر شهری تخصیص می‌یابد

1401/04/15 - 11:51 - کد خبر: 67753 نسخه چاپی

نصر: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری گفت: امسال ۶۰۰ میلیارد تومان قیر برای آسفالت معابر خاکی شهرها تخصیص می‌یابد.

به گزارش نصر، محمد آئینی در جلسه مشترک با مسئولان شهرستان مراغه افزود: این میزان قیر برای آسفالت ۱۶۲ هزار هکتار از معابر خاکی و فاقد آسفالت شهرهای کشور تخصیص خواهد یافت.
وی ادامه داد: سالانه سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت معابر خاکی شهرها نیاز بوده که با تحقق آن امید است در پایان دولت سیزدهم شاهد آسفالت تمامی این معابر باشیم.
وی با اشاره به رویکردهای سازمان بازآفرینی شهری اضافه کرد: احصای مجموعه نیازهایی که در حوزه نوسازی و خدمات زیربنایی و روبنایی و نیز توانمندسازی شهروندان وجود دارد، از رسالت‌های این سازمان است.
وی بیان کرد: با توجه به سکونت حدود ۳۰ درصدی شهروندان برخی شهرها در مناطق حاشیه‌ای و نیز بافت فرسوده شهری، براساس قوانین موجود باید ۳۰ درصد از اعتبارات تملک دارایی‌ها برای نوسازی و بهسازی این مناطق اختصاص یابد.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری افزود: عمده مشکلات محله‌ها و بافت ناکارآمد، کم‌برخورداری از امکانات و زیرساخت‌های مختلف شهری از جمله فضاهای بهداشتی و نیز محرومیت‌های اقتصادی و معیشتی است.
وی ادامه داد: براین اساس نهادهای حمایتی چون بهزیستی، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و ستاد برکت و سایر نهادها می‌توانند در شناسایی خانوارهای محروم برای نوسازی مسکن‌های فرسوده و ناکارآمد آنان نست به اجرای طرح‌های مسکن‌سازی اقدام کنند.
انتهای پیام/
۶۰۰ میلیارد تومان قیر برای آسفالت معابر شهری تخصیص می‌یابد خبرگزاری مهر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار