معاون وزیر صمت اعلام کرد؛

قاچاق ۱.۷ میلیارد دلار لوازم خانگی در سال به کشور

1401/04/14 - 11:59 - کد خبر: 67638 نسخه چاپی

نصر: معاون صنایع عمومی وزارت صنعت معدن و تجارت گفت:‌ حجم کالای قاچاق لوازم‌خانگی ۱.۷ میلیارد دلار و حجم کالای غیر قاچاق در این بخش ۴.۳ میلیارد دلار است.

به گزارش نصر، محمدمهدی برادران امروز در نشست مشترک دبیران ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و رؤسای سازمان‌های صمت کشور، اظهار داشت: برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز هشت راهبرد در نظر گرفته شده است.
وی افزود: ولایت‌مداری نخستین راهبرد در این زمینه است که رهبر معظم انقلاب خواستار مبارزه با قاچاق کالا و ارز هستند و نسبت به این موضوع بسیار حساسیت نشان می‌دهند.
معاون وزارت صمت تصریح کرد: راهبرد دوم هم‌افزایی بین دستگاهی و استانی در رده‌های مختلف در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز و راهبرد سوم قانونمند و نظام بودن در این موضوع است.
برادران خاطرنشان کرد: راهبرد چهارم همه‌جانبه بودن، پنجم قانونی بودن، ششم استمرار در کار، هفتم جدیت و در نهایت راهبرد هشتم توجه به پیوست اجتماعی و فرهنگی، افکارسنجی مردم و ارتباط با رسانه در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.
وی با بیان اینکه هدف از مبارزه با قاچاق کالا و ارز تمرکز بر روی قاچاقچیان کلان و سازمان یافته است، تاکید کرد: قاچاقچیان کلان در بازار حجم میلیارد دلاری را جابه‌جا می‌کنند، به عنوان مثال کارتن لوازم خانگی با قیمت دو میلیون تومان فروخته می‌شود و این نشان می‌دهد که قصد سوءاستفاده از آن را دارند.
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: برنامه وزارت صمت برای مبارزه با کالاهای قاچاق بر اساس اولویت‌بندی، شامل بخش قطعات خودرو، لوازم خانگی و محصولات دخانی است و سپس در حوزه لوازم آرایشی، پوشاک، اسباب‌بازی و پتروشیمی‌ها ورود خواهیم کرد.
وی با اشاره به قاچاق ۵۰۰ میلیون دلاری اسباب‌بازی در سال، تصریح کرد: در بخش قطعات یدکی خودرو بیش از دو میلیارد دلار سالانه کالای قاچاق جابه‌جا می‌شود که با مجموع کالاهای تقلبی به دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار در سال می‌رسد.
انتهای پیام/
قاچاق ۱.۷ میلیارد دلار لوازم خانگی در سال به کشور خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار