تذکر شورای ملی راديو و تلويزيون جمهوری آذربايجان به مجری پرحاشیه

1401/04/13 - 19:55 - کد خبر: 67596 نسخه چاپی

نصر: شورای ملی راديو و تلويزيون جمهوری آذربايجان در خصوص اخراج افشین آذری خواننده پاپ تبریزی از برنامه «همین زائور» شبکه تلویزیونی «ARB» واکنش نشان داد.

به گزارش نصر، در بیانیه شورای ملی راديو و تلويزيون جمهوری آذربايجان آمده است: این شورا در صورت نقض قوانین هنگام پخش برنامه های رادیویی و تلویزیونی واکنش خود را اعلام می نماید. 
در ادامه با بیان این که این واکنش می تواند به صورت بیانیه، تذکر و شدیدتر از همه ایجاد محدودیت باشد، آمده است:
«در 29 ژوئن 2022، در برنامه «همین زائور» شبکه تلویزیونی «ARB»، گفتگوی ناخوشایندی بین «زائور کمال» مجری برنامه و «افشین آذری» خواننده مهمان انجام شد.
پس از آن مجری برنامه، مهمان را از برنامه اخراج کرد. کارشناسان شورای ملی راديو و تلويزيون جمهوری آذربايجان با بررسی و مانیتورینگ موضوع، با مشاهده ایجاد شرایط ناخوشایند تذکرات لازم به شورای سردبیری این برنامه اعلام کردند.
در ادامه این جوابیه با بیان این که به دلیل واکنش جامعه، شورا توصیه‌ها و توضیحات لازم را به مدیریت شبکه ARB داده و به آنها تذکر داده است که در آینده این گونه موارد را تکرار نکنند.
در شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون‌های اینترنتی نیز این رفتار مجری، براساس ماده 14.1.7 قانون «رسانه‌ها» (تحقیر آبرو و حیثیت و هتک حیثیت تجاری) عنوان شده بود که واکنش این شورا به این موضوع به شرح زیر است:
در صورت وجود چنین موردی، طرف مقابل حق دارد مستقیماً به دادگاه مراجعه کند، این درست نیست که شورا به جای فرد زیان دیده، اعلام نظر نماید.»
انتهای پیام/
تذکر شورای ملی راديو و تلويزيون جمهوری آذربايجان به مجری پرحاشیه آیدین خطیبی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار