گزارش/

پل‌های عابر پیاده تبریز در مسیر اصلاح و ساماندهی

1401/04/13 - 14:14 - کد خبر: 67541 نسخه چاپی

نصر: نصب پل‌های عابر پیاده در سطح شهر به منظور حفظ سلامتی شهروندان با تسهیل در رفت و آمد و استفاده افراد سالخورده و ناتوان در مناطق پرتردد شهری انجام می‌گیرد و به همین دلیل عملیات اصلاح و بازسازی پل‌های عابر پیاده از سوی شهرداری‌ تبریز همواره تداوم دارد.

به گزارش نصر، وجود پل‌های عابر پیاده به‌ویژه پل‌های مکانیزه و استفاده عموم مردم از آن‌ها یکی از ارکان اصلی دستیابی به حمل‌ونقل پایدار بوده و وجود این پل‌ها در خیابان موجب اطمینان خاطر رانندگان برای تردد می‌شود.
همه ما در شهر تردد می‌کنیم و گاهی گذرمان به یک خیابان پرتردد می‌افتد و گاه باید از مسیری عبور کنیم که خودروهای سنگین تردد دارند. اینجاست که وجود پل‌های عابر پیاده اهمیتی دوچندان برای شهروندان دارد.  
با رشد جمعیت، تسهیل در رفت و آمد شهروندان و ایمنی مسیر بیشتر از گذشته مهم تلقی می‌شود و نصب پل‌های عابر پیاده و ایمنی آن‌ها در شهرها جزو الزاماتی محسوب می‌شود که باید مورد توجه قرار بگیرد.
در این میان وجود پل‌های عابرپیاده در مناطق پرتردد شهری و به خصوص مناطقی که خودروهای سنگین حرکت می‌کنند نقش بسزایی در کاهش تصادفات ایفا می‌کند. در حال حاضر شهر تبریز دارای ۹۱ پل عابر پیاده است که از این تعداد ۷ عابرگذر دارای پله‌های برقی است.
با توجه به اینکه رسیدگی به وضعیت موجود پل‌های عابر پیاده همواره یکی از مطالبات مطرح شده از سوی شهروندان است، به دنبال دستور شهردار تبریز و اهتمام شهرداری‌های مناطق، روند اصلاح و بهسازی پل‌های عابر پیاده در تبریز آغاز شده و به مرور نیز تداوم دارد.
با توجه به اینکه تصادفات رانندگی هشتمین عامل مرگ و میر در دنیاست و در این میان عابرین پیاده نیز سهم عمده‌ای را به خود اختصاص داده‌اند، از این رو پل‌های عابرپیاده در شهرها برای جلوگیری از بروز حوادث و تسهیل در رفت و آمد شهروندان همواره مورد توجه قرار گرفته است که برای استفاده افراد سالخورده و ناتوان به صورت مکانیزه در سطح شهر نصب می‌شوند. در حال حاضر اصلاح و بهسازی پل‌های عابر پیاده یکی از آیتم‌های طرح ضربتی نگهداشت شهری است که دومین فاز آن نیز آغاز شده است.
این طرح که با اولویت قرار دادن افزایش رضایتمندی شهروندان در حال اجراست به منظور کسب رفاه حال شهروندان و تسهیل در رفت وآمد، اصلاح و بهسازی پل‌های عابرپیاده را آغاز و تداوم بخشیده است.

تداوم اصلاح و بهسازی پل‌های عابر پیاده در سطح شهر تبریز
یکی از پل‌های عابر پیاده در تبریز که نقش مهمی را در رفت و آمد شهروندان ایفا می‌کند، پل عابر پیاده مکانیزه مقابل کلینیک شیخ الرئیس است که به دلیل رفت و آمد بیماران به مراکز درمانی ایمنی آن بیشتر باید مورد توجه قرار بگیرد که در این راستا شهرداری منطقه ۲ به منظور تسهیل تردد شهروندان و بیمارانی که جهت مراجعه به مراکز درمانی شیخ الرئیس و امام رضا (ع) از پل عابرگذر مکانیزه مقابل این مراکز پزشکی تردد می‌کنند که این عابرگذر طی روزهای اخیر با انجام سرویس کاری مجددا راه‌اندازی مجدد شد.
در حال حاضر با توجه به تردد بسیاری از شهروندان از روی پل عابر پیاده مکانیزه مقابل کلینیک شیخ الرئیس، شهرداری منطقه ۲ تبریز با سرویس کاری و رفع خرابی آن، اقدام به بازسازی پل مکانیزه کرده و با راه‌اندازی مجدد، عابران پیاده هم‌اکنون در حال تردد از روی پل هستند.
پل عابرگذر آبرسان نیز یکی از پل‌های عابر پیاده‌ای است که در یکی از پرترددترین نقاط شهر تبریز واقع شده است که در این راستا به منظور رفاه حال شهروندان به هنگام گذر از پل عابر پیاده آبرسان، سایه‌بان‌های شکسته و نیاز به مرمت این پل، تعویض و نصب مجدد شده است.

اصلاح، ساماندهی، نورپردازی و اجرای کف‌پوش ضد لغزنده در ۱۴ پل عابر پیاده منطقه ۱ 
شهرداری منطقه ۱ تبریز به منظور ساماندهی، ایمن سازی، رفع اشکال و اصلاح پل‌های عابرپیاده، طیف برنامه ریزی‌های کامل اقدامات اجرایی وارد فاز عملیاتی شده تا  به منظور رفاه حال شهروندان و ایجاد بسترهای مناسب جهت استفاده از پل‌های عابرپیاده سطح منطقه، اقدامات مهمی از جمله اصلاح پله‌ها، نورپردازی، جوشکاری، ایمن سازی، مسقف سازی و اجرای کف‌پوش ضد لغزنده و اپوکسی در ۱۴ پل موجود این منطقه اجرا و هم‌اکنون تداوم دارد.
اصلاح و بهسازی پل های عابر پیاده در سطح شهر تبریز نقش مهمی در حفظ ایمنی شهروندان و پیشگیری از مخاطرات احتمالی ایفا می‌کند چرا که حفظ سلامتی شهروندان جزو اولویت های مهم شهرداری تبریز است که بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است.
ایمنی پل‌های عابر پیاده برای پیشگیری از بروز هر گونه حوادث و رسیدگی به وضعیت روشنایی پل‌های عابر پیاده بسیار حائز اهمیت بوده که این موضوع از سوی شهرداری تبریز مورد توجه قرار گرفته است.   
انتهای پیام/
پل‌های عابر پیاده تبریز در مسیر اصلاح و ساماندهی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار