شهرداری تبریز؛

مرکز ارایه خدمات به زائران عتبات عالیات در مرز مهران احداث می‌شود

1401/04/12 - 15:23 - کد خبر: 67436 نسخه چاپی

نصر: اعضای شورای اسلامی تبریز با لایحه دو فورتی شهرداری برای احداث مرکز خدمات و اسکان آذربایجان شرقی به زائران عتبات عالیات در مرز مهران موافقت کردند.

به گزارش نصر، اعضای شورای اسلامی روز یکشنبه در هشتادمین جلسه علنی لایحه دو فوریتی شهرداری مبنی مساعدت ۲۰ میلیارد ریالی بر احداث زائرسرا و مرکز خدمات اربعین حسینی به مردم استان و شهروندان تبریزی در این مرز را بررسی و به آن رای مثبت دادند.
شهردار تبریز در این جلسه گفت: در دو سال گذشته به خاطر شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی با مشکل برگزار می‌شد اما با فروکش کردن این ویروس، فعالیت‌های فرهنگی افزایش‌یافته و در همین راستا امسال مراسم اربعین برگزار و پیش‌بینی می‌شود چهار میلیون نفر در این مراسم حضور یابند.
یعقوب هوشیار، با بیان اینکه بیشتر استان‌ها در این زمینه فعال بوده‌اند، افزود: شهرداری مهران در این خصوص زمینی در اختیار ستاد عتبات استان‌های مختلف قرار داده‌اند که اگر مرکز مذکور احداث نشود، زمین‌های اهدایی به شهرداری مهران بازگردانده می‌شود.
دبیر شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه گفت: این زائرسرا مختص زائران اربعین نبوده و هم استانی‌ها و همشهریان می‌توانند در طول سال از امکانات آن بهره‌مند شوند.
احد صادقی، افزود: مساعدت دو میلیارد تومانی برای احداث زائرسرا و مرکز خدمات اربعین حسینی بخش کوچکی از هزینه‌های احداث این مرکز بوده و بقیه آن توسط سایر نهادها، مردم و خیرین تامین می‌شود.
رییس شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه با اشاره به زلزله روز گذشته هرمزگان، گفت: این زلزله تلنگری جدی برای مسوولان شهری تبریز است تا در خصوص ایمن سازی اقدامات جدی اتخاذ کنند.
حجت الاسلام رسول برگی، افزود: همه باید دست در دست هم دهیم تا از این خطر جلوگیری کنیم.
رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه با ارایه طرح ایجاد عنوان هویتی و فرهنگی برای پارک‌های شهر گفت: بیش از ۲۵۰ پارک در تبریز وجود دارد که عموما برای پیاده روی و اوقات فراغت استفاده می‌شود، پیشنهاد می شود از این فضاهای موجود استفاده‌ بیشتری در موضوعات فرهنگی و اجتماعی انجام شود.
حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچیلر، با بیان اینکه در این طرح تم‌ پارک‌ها ایجاد و یک پارک با موضوع مشخصی در اختیار شهروندان قرار می گیرد، افزود: به عنوان مثال پارک هوشمند که می‌تواند حوزه‌های مختلف هوشمندسازی در مدیریت شهری را آموزش دهد یا یک پارک تحت عنوان پارک لی‌لی‌پوت برای استفاده کوتاه‌قامتان به عنوان برند گردشگری اختصاص یابد.
وی اظهار داشت: پارک ورزش نیز می‌تواند به عنوان پارک کونگ‌فو، پارک ووشو و غیره مطرح باشد که در آن ها رشته‌های ورزشی معرفی می‌شوند و هم فضای سالمی برای ورزشکاران ایجاد می‌شود.
رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب و کار شورای اسلامی تبریز گفت: پارک غذا و خوراک که یکی از برندهای گردشگری است و با توجه به غنای غذا و خوراکی و شیرنی می‌تواند معرف تبریز باشد.
حجت الاسلام زعفرانچیلر، ادامه داد: پارک هنر، می‌تواند در معرفی ظرفیت‌های مختلف تبریز در هنرهای مختلف همچون نقاشی، سفال و.. اثرگذار باشد، همچنین پارک گیاهان دارویی که می‌تواند محل تولید و عرضه گیاهان دارویی باشد و یا پارک‌های مذهبی که می‌توان آموزه‌های دینی را در قالب‌های مختلف به مخاطب ارائه کرد.
وی با بیان اینکه پارک مختص کودک و نوجوان در تبریز وجود ندارد، یادآوری کرد: شهربازی‌های تبریز مختص بزرگسالان است و برای کودکان مناسب نیست حتی المان، چیدمان، رنگ آمیزی پارک می‌تواند برای کودکان باشد.
انتهای پیام/
مرکز ارایه خدمات به زائران عتبات عالیات در مرز مهران احداث می‌شود خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار