رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر:

یکصد زائر ایرانی در مکه و مدینه بستری شدند

1401/04/12 - 12:19 - کد خبر: 67397 نسخه چاپی

نصر: رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر با تشریح خدمات درمانی ارائه شده به زائران ایرانی حج تمتع، گفت: از روز ۲۶ خرداد تا پایان روز گذشته، یازدهم تیرماه ۱۰۰ مورد زائر در مکه مکرمه و مدینه منوره بستری شدند.

به گزارش نصر، سید علی مرعشی گفت: تیم‌های پزشکی و درمانی هلال‌احمر ایران تاکنون حدود ۵۳ هزار مورد خدمات پزشکی و درمانی به زائران ایرانی حج تمتع ارائه داده‌اند.
وی در تشریح خدمات درمانی ارائه شده به زائران ایرانی حج تمتع در کشور عربستان و توسط مجموعه پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر گفت: از روز ۲۶ خرداد تا پایان روز گذشته، یازدهم تیرماه در مجموع ۱۸ هزار و ۲۴۶ مورد ویزیت زائران در مطب‌ها و مجموعه‌ها انجام شده است.
مرعشی افزود: در بازه زمانی یاد شده یکصد مورد بستری زائران بیمار را در مکه مکرمه و مدینه منوره داشته‌ایم و ۲۶۴۹ مورد نیز خدمات پاراکلینیکی شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و ... در مکه و مدینه به زائران ایرانی ارائه شده است. همچنین ۱۰ هزار و ۲۱۶ مورد خدمات پرستاری، ۱۴ هزار و ۸۹۲ مورد نسخ درمانگاه‌ها، و یکهزار و ۶ مورد نیز نسخ مطب‌ها بوده است.
وی با تاکید بر اینکه حال عمومی زائران ایرانی خوب و شرایط تا کنون مناسب بوده است، افزود: در مجموع در ۱۷ روز گذشته ۵۲ هزار و ۷۸۸ مورد خدمات پزشکی و درمانی به زائران ایرانی خانه خدا در کشور عربستان ارائه شده است.
انتهای پیام/
یکصد زائر ایرانی در مکه و مدینه بستری شدند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار