انتقاد شورای اسلامی تبریز از فرمانداری تبریز؛

واکنش تند شورا به مخالفت فرمانداری با هفته فرهنگی تبریز در آلمان

1401/04/12 - 10:41 - کد خبر: 67376 نسخه چاپی

نصر: اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز، از تصمیمات و مخالفت های هیئت تطبیق فرمانداری در خصوص مصوبه های مختلف شورا و مخالفت با برگزاری هفته فرهنگی تبریز در شهر اشتوتگارت آلمان عکس العمل نشان دادند.

به گزارش نصر، در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر تبریز نامه هیئت تطبیق مصوبات و فرماندار شهرستان تبریز در خصوص مصوبات جلسه با موضوع  برگزاری هفته فرهنگی تبریز در شهر اشتوتگارت آلمان و مخالفت هیئت تطبیق با این مصوبه، بررسی شد و با عکس العمل تند اعضای این شورا مواجه شد‌. 
یعقوب هوشیار، شهردار کلانشهر تبریز با بیان اینکه این موضوع در بودجه هم تعریف شده است و هیچ مغایرتی با قانون ندارد، گفت: دلیل مخالفت هیئت تطبیق فرمانداری با این موضوع را نمی دانیم.
این گزارش می افزاید، رسول برگی رئیس شورای اسلامی کلانشهر تبریز ، در این خصوص گفت: ما از هیئت تطبیق نظر شخصی نمی پرسیم که مصوبات را رد کنند، اگر قانونی مشکل دارد نظر خود را اعلام کنند اگر نه با هر چیزی مخالفت نکنند. 
وی افزود: اگر قرار باشد تمامی مصوباتی که شورا تصویب می کنند هیئت تطبیق رد کند، جای خود را با آنان عوض کنیم تا هیئت تطبیق بجای ما تصمیم بگیرد. 
وی ادامه داد: اگر قانونا ایرادی دارد توجیح کنند، اما اگر نظر شخصی است جوابگو باشند. 
برگی اضافه کرد: این هیئت از ما خواسته است ریز بودجه را مشخص کنیم، اینجا صبح شیر را به یک قیمت خریداری می کنیم و عصر به یک قیمت دیگر ، ما از کجا می توانیم پیش بینی کنیم  که در آلمان چقدر هزینه خواهد شد ؟ 
وی افزود: مشخص کردن بودجه دقیق ان هم در روزهایی که قیمت هیچ چیز با فردای آن یکی نیست ،عجیب است یک بودجه مشخص داریم اما ریز مسائل مشخص نمی شود. 
این عضو شورا افزود؛ از اقای فرماندار انتظار همکاری بیشتری داریم. 
این گزارش می افزاید، پرویز هادی، عضو شورای اسلامی این کلانشهر گفت:هیئت تطبیق فرمانداری در هر مصوبه ای نقطه می گذارند و مخالفت می کنند،اگر غیر قانونی است و برگزاری هفته فرهنگی جز وظایف شورا نیست، مشخص کنند،  اما وقتی مشکل قانونی ندارد مانع تصمیمات نشوند. 
این گزارش حاکی است، فریدون بابایی اقدم، دیگر عضو شورا، گفت:  اقای فرماندار بسیار پیگیر و اهل تعامل و صحبت هستند، جلسه ای با ایشان بگذاریم و مشکلات را حل کنیم. 
وی با بیان اینکه همکاری فرمانداری برای ما مهم است، گفت: اگر راهکاری ارائه شود با هم راهبردها را قانونی تر مطرح می کنیم تا مشکلات حل شود. 
این گزارش می افزاید، باغبان عضو شورای کلانشهر تبریز، نیز در این خصوص گفت: ما در چهارچوب بودجه را تدوین کردیم اگر مشکل بودجه نیست و مسائل خواهرخواندگی و برگزاری هفته های فرهنگی است ما هم توضیح را قبول کنیم، این موضوع را خود سفیر و کشور آلمان مطرح کرده است و ما استقبال کردیم. 
وی افزود: اگر برگزاری هفته های فرهنگی مشکلی دارد اعلان کنند تا اگر در اینده از طرف شهر یا کشور مطرح شد ،قدم جلو نگذاریم. 
دهقان نژاد نیز در خصوص مخالفت هیئت تطبیق فرمانداری با برگزاری هفته فرهنگی تبریز در شهر اشتوتگارت آلمان، گفت:بدیهیات را کامل توضیح دهیم و تا ببینیم مشکل حل خواهد شد یا با این وحود این هیئت دوباره مخالفت خواهد کرد.
انتهای پیام/
واکنش تند شورا به مخالفت فرمانداری با هفته فرهنگی تبریز در آلمان گلناز پورنامی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار