مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان؛

صادرات بار توسط ناوگان ریلی راه آهن آذربایجان ۳۱ درصد افزایش یافت

1401/04/12 - 09:19 - کد خبر: 67367 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: در سه ماهه نخست سال جاری ۹۶ هزار و ۸۵۹ تن بار از طریق ناوگان ریلی این منطقه صادر شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش داشته است.

به گزارش نصر، محمدرضا قربانی روز یکشنبه در گفت و گویی افزود: در سه ماه نخست امسال ۱۵۸ میلیون و ۲۹۱ هزار و ۹۵۷ تن کیلومتر بار از طریق ناوگان ریلی این منطقه حمل شده است که این میزان بار خالص حمل شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۱ درصد افزایش یافته است.
وی گفت: میزان بار تجمیعی حمل شده در بخش بین المللی اعم از واردات، صادرات و ترانزیت راه آهن منطقه آذربایجان در سه ماهه سال جاری ۲۰۲ هزار تن است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش نشان می دهد.
قربانی، میزان بار ترانزیت شده در سه ماه اول سال جاری در این منطقه را ۵۷ هزار و ۷۲۲ تن بار اعلام کرد و ادامه داد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۱۸ درصدی را نشان می دهد.
وی همچنین اعلام کرد: در این مدت از طریق ناوگان ریلی منطقه آذربایجان ۵۹۲ هزار و ۲۸۰ مسافر جابجا شده است که این تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱.۱۶ برابر (۱۱۶ درصد) افزایش یافته است ب.
وی خاطرنشان کرد: تعداد مسافر جابجا شده در سه اول سال ۱۴۰۰ حدود ۲۷۴ هزار و ۷۷۹ مسافر بود.
مدیرکل راه آهن منطقه آذربایجان گفت: این تعداد مسافر جابجا شده از طریق ناوگان ریلی این منطقه در این مدت شامل ۴۵۸ هزار و ۶۷۰ مسافر بین شهری و ۱۳۳ هزار و ۶۱۰ مسافر حومه ای است.
قربانی، افزود: تعداد مسافران بین شهری و حومه ای جابجا شده در سه ماه اول سال جاری از طریق ناوگان ریلی منطقه آذربایجان نسبت مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۸۳ و ۴۴۲ درصد افزایش داشته است.
نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.
راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزده‌گانه راه‌آهن ایران در محورهای تبریز - میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه - ارومیه و در آینده نزدیک میانه - بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر می رسد.
راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.
صادرات بار توسط ناوگان ریلی راه آهن آذربایجان ۳۱ درصد افزایش یافت خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار