علی بهادری جهرمی؛

هیات دولت آماده تصویب مصوبات لازم در حوزه مسکن است

1401/04/11 - 17:12 - کد خبر: 67339 نسخه چاپی

نصر: سخنگوی دولت گفت: برای پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن باید همه ارکان دولت پای کار بیایند.

به گزارش نصر، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در جلسه شورای مسکن با بیان اینکه هیات دولت آماده تصویب مصوبات لازم در حوزه مسکن است، گفت: طرح نهضت ملی مسکن یکی از سه اولویت کلان دولت است که برای پیشبرد آن باید تمامی ارکان دولت پای کار بیایند.
علی بهادری جهرمی همچنین با تاکید بر اینکه طرح عظیم نهضت ملی مسکن با توجه به اولویت بالا و ابعاد گسترده آن نیازمند تشکیل یک قرارگاه رسانه‌ای ویژه برای اطلاع‌رسانی مستمر است از تمامی مدیران راه و شهرسازی استان‌ها خواست به صورت مستمر، به زبان‌های گوناگون و در قالب‌های متفاوت گزارش و آمارهای ساخت مسکن و جزئیات روند آن را اعلام کنند تا روایت پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن برای مردم قابل لمس باشد.
دولت سیزدهم بر اساس قانون جهش تولید و تامین مسکن مصوب ۱۷ مرداد پارسال ساخت چهار میلیون واحد مسکونی طی چهار سال را آغاز کرده است.
بر اساس آخرین آمار وزارت راه و شهرسازی حدود ۵.۴ میلیون نفر برای این طرح نام نویسی کرده اند که ۳.۶ میلیون نفر تایید شده‌اند.
ثبت نام در سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir انجام می‌شود.
از سویی دیگر تاکنون ۵۰۷ هزار نفر در بانک مسکن برای واحدهای نهضت ملی مسکن افتتاح حساب کرده و ۲۹۰ هزار نفر برای انعقاد قرارداد و دریافت تسهیلات به بانک مسکن معرفی شده‌اند.
همچنین با ۹۱ هزار نفر نیز عقد قرارداد شده و در واقع قسط‌های اول تسهیلات را دریافت کرده‌اند.
طبق آخرین برآوردها قیمت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن چهار میلیون و ۷۵۰ هزار تومان خواهد بود و زمان ساخت پروژه ۱۸ تا ۲۴ ماه تعیین شده است.
بنا به اعلام وزیر راه و شهرسازی پالایش نهایی متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تا ۱۵ تیرماه تمدید شده اما بعد از ۱۵ تیرماه سامانه طرح‌های حمایتی مسکن برای متقاضیان جدید به مدت ۱۵ روز باز می‌شود تا همزمان با اجرای طرح نهضت ملی مسکن برای متقاضیان پالایش شده امکان ثبت‌نام از افراد جدید نیز فراهم باشد. 
به گفته رستم قاسمی، تفاوت طرح نهضت مسکن ملی با مسکن مهر در این است که در این طرح زمین ۹۹ ساله باید در اختیار تمام مردم قرار بگیرد، در صورتی که در مسکن مهر این تعهد نبود.
انتهای پیام/
هیات دولت آماده تصویب مصوبات لازم در حوزه مسکن است باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار