خبر/

فایزر درخواست تایید کامل قرص کووید-۱۹ را ارائه داد

1401/04/11 - 16:24 - کد خبر: 67327 نسخه چاپی

نصر: قرص ضد کرونای پاکس‌لووید پیش‌تر از سازمان غذا و داروی ایالات متحده مجوز «مصرف اضطراری» دریافت کرده بود.

به گزارش نصر، شرکت داروسازی فایزر اعلام کرد که درخواست دریافت تاییدیه کامل و صدور مجوز استفاده از قرص ضدویروس کووید-‌۱۹ به‌نام پاکس‌لووید (Paxlovid) را به سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) ارسال کرده است.
به گزارش پایگاه خبری هیل، سازمان غذا و داروی آمریکا در ماه دسامبر مجوز استفاده اضطراری این قرص را صادر کرده بود. بر آن اساس، پاکس‌لووید با‌عنوان درمان خفیف تا متوسط کووید -‌۱۹ در بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال که در معرض خطر پیشرفت بیماری بودند مورد استفاده قرار گرفت.
آلبرت بورلا، مدیرعامل فایزر، در جدیدترین بیانیه این شرکت اعلام کرد: «از آنجایی که همه‌گیری کووید-۱۹ به تکامل خود ادامه می‌دهد و اصلا پیش‌بینی شدنی نیست، معتقدیم که لازم است همچنان مراقب افرادی باشیم که در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند.»
به گفته بورلا، داده‌های جمع‌آوری‌شده اخیر، اهمیت استفاده از قرص پاکس‌لووید را همچون یک درمان خوراکی موثر برای ویروس کرونا نشان می‌دهد. او می‌گوید که داده‌های حاصل از مطالعات شرکت فایزر نشان داده است قرص پاکس‌لووید خطر بستری شدن در بیمارستان و مرگ مبتلایان به کرونا را تا ۸۸ درصد کاهش می‌دهد.
قرص پاکس‌لووید دو بار در روز در یک دوره پنج‌ روزه تجویز می‌شود و همراه با یک داروی ضد ویروس قدیمی به نام ریتوناویر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
انتهای پیام/
فایزر درخواست تایید کامل قرص کووید-۱۹ را ارائه داد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار