مدیر پایانه مرزی جلفا:

مقام های جمهوری آذربایجان کرونا را دلیل بستن مرزهای خود اعلام کردند

1401/04/11 - 16:18 - کد خبر: 67325 نسخه چاپی

نصر: مدیر پایانه مرزی کشورمان در جلفا گفت: مقام‌های جمهوری آذربایجان تصمیمات ستاد کرونای این کشور را دلیل بستن مرزهایشان با ایران و ترکیه اعلام کرده‌اند.

به گزارش نصر، حسن دادش زاده روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: این تصمیم توسط مرزبانی جمهوری آذربایجان ساعت ۲۰ روز پنج شنبه گذشته  به مرزبانی ایران انعکاس داده شده است.
وی اضافه کرد: بنا بر اعلام مرزبانی جمهوری آذربایجان در مرز جلفا، تصمیم به بستن مرزهای این کشور با ایران و ترکیه در راستای تصمیمات ستاد کرونا و برای جلوگیری از شیوع این بیماری بوده است.
مدیر پایانه مرزی جلفا توضیح داد: این اقدام باعث مختل شدن بسیاری از امور بخصوص برای اتباع دو کشور از ایران یا آذربایجان که در کشور دیگر مقیم هستند، شده است.
داداش‌زاده افزود: بر اساس آنچه تصمیم ستاد کرونای جمهوری آذربایجان اعلام شده، در زمان حاضر فقط تردد دانشجویان و چهار اتوبوسی که روزانه از باکو به سمت ایران تردد داشتند، ممکن خواهد بود.
وی گفت: براساس این تصمیم علاوه بر مرزهای جلفا و پلدشت در ایران, مرز جمهوری آذربایجان با ترکیه در جمهوری خودمختار نخجوان نیز در فهرست این محدودیت‌ها دیده می شود.
وی حجم تردد روزانه ایران و جمهوری آذربایجان از سمت جلفا را ۷۰۰ نفر عنوان و اضافه کرد: تنها ۲۰۰ نفر از این تردد ها به وسیله اتوبوس انجام می شود و بقیه با خودروهای شخصی است.
وی ادامه داد: در زمان حاضر مرز تجاری  کشورمان با جمهوری آذربایجان باز بوده و بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.
جمهوری آذربایجان در پلدشت و جلفا در حوزه استحفاظی آذربایجان شرقی با کشورمان مرز مشترک دارد.
گفته می شود مرز این جمهوری قفقاز جنوبی در جلفا از روز گذشته مسدود است.
انتهای پیام/
مقام های جمهوری آذربایجان کرونا را دلیل بستن مرزهای خود اعلام کردند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار