امام جمعه ارومیه:

موجران در انعقاد قراردادهای مسکن با مستاجران مصالحه کنند

1401/04/11 - 12:46 - کد خبر: 67285 نسخه چاپی

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: با توجه به تاکیدات مقام معطم رهبری و به دلیل شرایط اقتصادی جامعه، موجران باید در انعقاد قرادادهای جدید با مستاجران مصالحه بیشتری کنند.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه با اشاره به استفتای اخیر مقام معظم رهبری افزود: درپی مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی با حضور سران سه قوه در خصوص تعیین حداکثر افزایش اجاره بها در هرسال تا سقف ۲۵ در صد در تهران و ۲۰ درصد در شهرستان های سراسر کشور مورد تصویب قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در همین راستا سوالاتی از سوی برخی افراد مطرح شد که در صورت ناراضی بودن صاحبخانه به میزان نرخ تعیین شده اجاره بها، آیا خواندن نماز و روزه در منزل اجاره ای صحیح است؟ که مقام معظم رهبری در این زمینه فرمودند: بطور کلی اگر حکومت اسلامی با ملاحظه مصالح عمومی مقرراتی را اعلام کردند همه باید عمل کنند و مستاجر اگر می تواند با موجر مصالحه کند.
امام جمعه ارومیه ضمن گرامیداشت هفته قو قضائیه به دیدار رییس و اعضای این قوه با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار ضمن تشکر از رییس قوه قضاییه سه بار فرمودند کار شما سخت است و عزیزانی که در این دستگاه کار می کنند نزد خدا پاداش دارند.
امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از خطبه ها  ادامه داد: امروز دشمن با اعمال تحریم ها می خواهد جامعه را به سمت دیگری سوق دهد درحالیکه مردم مومن همچنان ایستادگی کرده و با تکیه بر نصرت الهی این دوره را هم سپری خواهند کرد.
حجت الاسلام قریشی به اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اشاره کرده و افزود: باید زمینه ازدواج جوانان فراهم شود و اعضای خانواده ها شرایطی فراهم کنند تا جوانان  به موقع ازدواج کنند.
امام جمعه ارومیه با بیان اینکه نهاد خانواده از مقدس ترین نهادهاست گفت: مسوولان نیز تلاش کنند تا جوانانی که در سن ازدواج قرار گرفته اند را به تشکیل خانواده تشویق کنند.
وی به مقوله حجاب نیز اشاره کرد و گفت: بانوانی که کشف حجاب می کنند هم به خودشان آسیب می زنند و هم کانون دیگر خانواده ها را در معرض تهدید قرار می دهند.
امام جمعه ارومیه همچنین به برکات ماه ذی الحجه اشاره کرد و افزود: اعیاد بزرگی مثل غدیر و قربان در این ماه قرار گرفته اند بنابراین ضروری است اعمال مربوط به این ماه به جای آورده شده و از فیوضات آن بهره مند شد.
نماز جمعه این هفته با حضور اقشار مختلف مردم در مصلای بزرگ امام خمینی ارومیه ( ره) برگزار شد. 
انتهای پیام/
 موجران در انعقاد قراردادهای مسکن با مستاجران مصالحه کنند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار