آخرین روز از ماراتن کنکور؛

کنکور سراسری ۱۴۰۱ به ایستگاه پایانی رسید/ آغاز رقابت داوطلبان زبان‌های خارجه

1401/04/11 - 12:32 - کد خبر: 67277 نسخه چاپی

نصر: هم اکنون کنکور سراسری زبان‌های خارجه با شرکت ۱۹۴ هزار و ۹۵۱ داوطلب در حال برگزاری است. 

به گزارش نصر، یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب در کنکور سراسری ۱۴۰۱ شرکت خواهند کرد که از تاریخ هشتم تا یازدهم تیر کنکور برگزار می‌شود و نسبت به سال گذشته ۱۲۱ هزار و ۱۶۶ نفر افزایش داوطلب داشته ایم. 
امروز شنبه یازدهم تیر همزمان با آخرین روز از برگزاری کنکور داوطلبان رشته زبان خارجه به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت که تعداد آن‌ها ۱۹۴ هزار ۹۵۱ نفر است. 
این آزمون در ۴۱۷ شهرستان کشور برگزار خواهد شد و ۱۷ حوزه در ۱۵ کشور خارجی برگزار می‌شوند و جمعا حوزه‌های امتحانی کنکور در ۴۱۷ شهر ۵۹۸ حوزه خواهند شد و نهایتا در ۶۱۵ حوزه امتحانی کنکور سراسری را برگزار خواهیم کرد. 
دو هزار و 911 حوزه‌های فرعی کنکور سراسری برای سال ۱۴۰۱ داریم و کارت ورود به جلسه کنکور از روز پنج شنبه ۵ تیر در سایت سازمان سنجش توزیع می‌شود و برخی داوطلبان که دو تا سه رشته را انتخاب کرده اند باید به همان میزان هم کارت دریافت کنند. 
در کنکور سراسری صبح چهارشنبه ۸ تیر آزمون هنر، ۹ تیر آزمون ریاضی و انسانی، ۱۰ تیر آزمون تجربی برگزار شد و امروز شنبه ۱۱ تیر آزمون زبان خارجه برگزار می‌شود. 
در گروه ریاضی و فنی ۱۴۵ هزار و ۶۱۵ داوطلب، گروه تجربی ۵۷۴ هزار و ۷، ۵۱ داوطلب، گروه انسانی ۴۱۲ هزار و ۵۲۵ داوطلب داریم که تعداد متقاضیان آن افزایش یافته است و به تعداد داوطلبان علوم تجربی در حال نزدیک شدن است. در گروه هنر ۱۶۱ هزار ۳۷۸ شرکت کننده و در زبان‌های خارجی ۱۹۴ هزار ۹۵۱ نفر داوطلب داریم؛ ۹۱۵ هزار و ۴۱ داوطلب خانم و ۵۷۴ هزار و ۱۷۹ داوطلب آقا در کنکور سراسری داریم.  ۶۱ درصد داوطلبان کنکور امسال خانم و ۳۹ درصد آقا هستند. 
فرایند آزمون از ۸ صبح آغاز می‌شود و درب تمام حوزه‌ها از ساعت ۷ و نیم بسته خواهند شد؛ بنابراین داوطلبان حتما سر ساعت در حوزه امتحانی مخصوصا در شهر‌های بزرگ حاضر شوند.
 آمار داوطلبان کنکور سراسری ۱۴۰۱ در رشته ریاضی ۲۸ درصد، در رشته علوم تجربی ۳۸ درصد، زبان خارجه ۱۳ درصد، هنر ۱۱ درصد و علوم انسانی ۲۸ درصد است. 
کمترین سهم متقاضیان کنکور امسال در رشته هنر با ۱۶۱ هزار و ۳۴۳ داوطلب و بیشترین در رشته تجربی با ۵۷۴ هزار و ۴۷۲ شرکت کننده است.
انتهای پیام/
کنکور سراسری ۱۴۰۱ به ایستگاه پایانی رسید/ آغاز رقابت داوطلبان زبان‌های خارجه باشگاه خبرنگاران جوان

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار