میرتاج‌الدینی؛

مشکلی در منابع ارزی نداریم/ مردم می‌توانند حساب ارزی داشته باشند

1401/04/10 - 19:28 - کد خبر: 67232 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز گفت: منابعی که وصول می شود، قدرت مدیریت ارزی ما را بالا می برد و در شرایط کنونی، کمبود ارز نداریم.

به گزارش نصر، محمد رضا میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز در گفت‌وگویی در رابطه با ارسال لایحه دوفوریتی از سوی دولت برای جلوگیری از افرایش قیمت برخی کالاها گفت: مجلس با نظر رئیس جمهور موافق است و از لایحه دولت حمایت می‌کند. طبعا برای کنترل تورم در سال جاری با توجه به اقدامات زیربنایی که دولت برای اصلاح اقتصادی کشور در دست دارد؛ در بلندمدت اقتصاد را به ثبات خواهد رساند، باید به دولت کمک شود. 
وی در ادامه در خصوص هزینه‌کرد منابع وصول شده ایران تصریح کرد: هر منبعی در کشور به طور مشخص به خزانه دولت وارد می‌شود و حساب و کتاب مشخص دارد و هیچ هزینه‌ای خارج از قانون بودجه و ضوابط مالی کشور انجام نمی‌گیرد. در بودجه ۱۴۰۱ مصارف و منابع را مشخص کردیم، اگر جایی کسری منابع باشد، منابعی که آزاد می شود جای آن کسری را پر می کند و همه چیز آن در قانون مشخص شده و طبق آن عمل می شود.
میرتاج الدینی خاطر نشان کرد: منابعی  که وصول می شود، قدرت مدیریت ارزی ما را بالا می برد و در شرایط کنونی، کمبود ارز نداریم در سایه فروش معادن و مواد پتروشیمی و... کمبودی نداریم .
نماینده مردم تبریز در رابطه با کنترل تورم از سوی دولت بیان کرد: بانک مرکزی نسبت به ارز صادراتی که در اختیار صادر کنندگان است ، تصمیم درستی گرفت تا بتوانند با قیمت توافقی ارز در صرافی ها عرضه کنند. در ارز خانگی یعنی ارز آزاد که در دست مردم است، دولت دو تصمیم درست گرفت، یکی اینکه بتوانند در صرافی های رسمی با قیمت توافقی عرضه کنند و دوم حساب ارزی داشته باشند، جای ارز خانه و صندوق امانات نیست، جای آن بانک است. باید این را دولت اعلام کند و این اطمینان را ایجاد کند.  حساب ارزی مثل حساب ریالی است و بانک مرکزی اعلام می‌کند.
انتهای پیام/
مشکلی در منابع ارزی نداریم/ مردم می‌توانند حساب ارزی داشته باشند خبرگزاری برنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار