فرماندار شهرستان خبر داد:

برگزاری تجمع بانوان محجبه در بناب

1401/04/10 - 11:32 - کد خبر: 67207 نسخه چاپی

نصر: فرماندار بناب از برگزاری تجمع بانوان محجبه امسال در این شهرستان همزمان با روز عفاف و حجاب خبر داد.

به گزارش نصر، رضا لعلی در جلسه کارگروه عفاف و حجاب، با اشاره به نامگذاری ۲۱ تیرماه به روز عفاف و حجاب دلیل نامگذاری این روز را اقدام رضا خان در کشف حجاب از بانوان و ایستادگی بانوان در دفاع از حجاب عنوان کرد و گفت: در آن مقطع گاها بسیاری از بانوان تا ماه‌ها از منزل خود خارج نمی شدند تا آسیبی به حجاب آنها وارد نشود.
وی با تاکید بر اینکه رعایت حجاب عمل به یک وظیفه دینی و شرعی است، گفت: پیش از آنکه حجاب یک تاکید قانونی باشد یک دستور الهی است که در قرآن و احادیث و روایات و توسط مراجع دینی و علما بر آن تاکید شده است.
لعلی با بیان اینکه در مساله حجاب نباید نوک پیکان را صرفا متوجه بانوان کنیم، گفت: رعایت حجاب یک مسئله عمومی و همگانی است و بر همه اقشار و گروه‌های جامعه اعم از مرد و زن لازم است در نحوه پوشش خود دقت داشته باشند تا به هنجارهای اجتماعی و قوانین و مقررات آسیب وارد نکنند. 
وی رعایت حجاب و پوشش از طرف متولیان جامعه و کارکنان ادارات و شرکت‌های دولتی، خصوصی، بانک ها را دارای اولویت مضاعف برشمرد و افزود: متاسفانه وضعیت پوشش در برخی نهادها، سازمان، شرکت‌ها، فروشگاه‌ها خصوصاً در مراکز استان‌ها و کشور مناسب نیست درحالیکه پروانه فعالیت تمامی این واحدها از طرف دستگاه‌های اجرایی و به شرط رعایت شئونات اسلامی صادر می‌شود. 
لعلی گفت: بی‌توجهی به امر به معروف و نهی از منکر منجر به گسترش بدحجابی در جامعه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروز فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کم رنگ شده است، تاکید کرد: البته امر به معروف نهی از منکر دارای شرایط و مراتبی است که آمر باید دارای آن شرایط باشد.
وی، نرم خویی و پرهیز از خشونت در برخورد با افراد و خصوصا جوانانی که نسبت به مساله حجاب کم توجه بوده را بسیار موثر در جذب و علاقه مندسازی این جوانان به حجاب، اسلام و کشور دانست.
فرماندار بناب، اثرات سو ناشی از عدم رعایت عفاف و حجاب را بسیار گسترده دانست و گفت: متاسفانه بسیاری از طلاق‌ها و آسیب‌های اجتماعی بعدی ریشه در بی‌توجهی به مساله حجاب و دستورات اسلامی دارد.
برگزاری همایش عفاف و حجاب در ۲۱ تیرماه امسال از جمله مواردی بود که توسط فرماندار در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت.
انتهای پیام/
برگزاری تجمع بانوان محجبه در بناب خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار