گزارش/

اماکن ورزشی شهرداری تبریز در خدمت سلامت شهروندان

1401/04/09 - 23:39 - کد خبر: 67204 نسخه چاپی

نصر: شهرداری‌ها به واسطه برخورداری از پیوندهای مردمی و ساختارهای خرد محلی از بهترین نهادها برای پیاده‌سازی طرح‌های توسعه ورزش همگانی و شهروندی هستند.

به گزارش نصر، شاید ورزش در زندگی برخی از ما آنگونه که باید جایی نداشته و اگر به سراغ شهروندان برویم علل مختلفی را برای دوری از ورزش بیان می‌کنند. برخی مشغله کاری را بهانه کرده و برخی از تعطیلی باشگاه‌های ورزشی به دلیل ویروس کرونا صحبت می‌کنند.
ورزش یکی از مهم‌ترین عوامل موثر برای بهبود سلامت روح و جسم بوده و همواره از آن به عنوان عاملی بازدارنده در خصوص آسیب‌های اجتماعی یاد می‌شود که می‌تواند شهری سالم، با نشاط و عاری از بزه اجتماعی به ارمغان آورد.
اگرچه طی سال های گذشته با منحل شدن سازمان ورزش شهرداری تبریز این حوزه مورد غفلت واقع شده اما با حمایت شهردار تبریز و اهتمام شورای ششم، توسعه اماکن ورزشی و افزایش سرانه ورزشی در تبریز دور از انتظار نیست. موضوعی که دستاورد آن کاهش معضلات اجتماعی و بروز جامعه‌ای با شور و نشاط خواهد بود.

وجود ۱۹ سالن ورزشی در شهر تبریز
معاون ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز می‌گوید: ۱۹ سالن ورزشی در شهر تبریز وجود دارد که طی سال‌های گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود اما در حال حاضر برای ثبت نام ترم تابستان فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
محمد علیپور اضافه می‌کند: متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم اختصاص بودجه کافی، سالن‌های ورزشی و استخرهای شهرداری تعطیل شده بود.   
علیپور ادامه می‌دهد: با توجه به دغدغه شهردار تبریز در حوزه ورزش و اقدامات ویژه کمیسیون ورزشی شورای اسلامی شهر، کمک‌های بسیاری برای رفع مشکلات موجود در این حوزه انجام می‌گیرد.


 
برگزاری ورزش صبحگاهی
او اضافه می‌کند: در تمامی سالن‌های ورزشی موجود در مناطق دهگانه شهر تبریز، ورزش صبحگاهی دایر است. ورزش صبحگاهی در سالن‌های ورزشی در تایم بانوان از ۷:۳۰ صبح تا ۱۴:۳۰ کاملاً رایگان برگزار می‌شود و این امکان در اختیار شهروندان قرار گرفته است تا با کم‌ترین هزینه در رشته‌های ورزشی والیبال، تکواندو، کاراته، فوتسال و هندبال با مربیان مجرب فعالیت کنند.  
معاون ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز ادامه می‌دهد: سالن‌های ورزشی در شهر تبریز از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۲۳:۳۰ شب در اختیار آقایان قرار می‌گیرد که رشته‌های ورزشی فوتسال، والیبال و ورزش‌های رزمی برای آنان ارائه می‌شود. در سالن ورزشی سفیر امید، آکادمی تکواندو برای آقایان و بانوان با مربیان مجرب و متخصص وجود دارد که با استقبال بی نظیر شهروندان مواجه شده است.   
علیپور می‌گوید: استخر مجموعه شهید توانا بعد از سه سال تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا با ظرفیت صد درصدی دایر است. استخر خاوران نیز بعد از شش سال واگذاری به بخش خصوصی، در دو شیفت صبح و بعد از ظهر فعالیت خود را آغاز کرده است.
معاون ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز اضافه می‌کند: ۳۹ چمن مصنوعی و سه استادیوم در شهر تبریز وجود دارد که در چمن مصنوعی استادیوم شهید توانا، لیگ‌های برتر و مسابقات کشوری برگزار می‌شود.
 
ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی در پارک‌های تبریز
علیپور با اشاره به فعالیت مدرسه فوتبال شهرداری تبریز می‌گوید: در استادیوم مرزداران، مدرسه فوتبال با کم‌ترین مبلغ در راستای ایجاد شادی و نشاط و برای رشد و شکوفایی استعدادهای نونهالان و نوجوانان فعالیت دارد.  
معاون ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز ادامه می‌دهد: ۵۲ پارک در تبریز وجود دارد که ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی توسط مربیان مجرب و متخصص برگزار می‌شود. در روزهای پنجشنبه و جمعه نیز ورزش صبحگاهی و همگانی توسط مربیان مجرب در کوه عون بن علی، برگزار می‌شود.  


کاهش سرانه ورزشی تبریز
رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز می‌گوید: در تبریز ۳۹ چمن مصنوعی، سه استخر، سه استادیوم و میادین ورزشی دیگر وجود دارد.  
پرویز هادی ادامه می‌دهد: سالن‌های ورزشی به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود و یکی دیگر از مهم‌ترین موارد، بحث انحلال سازمان ورزش شهرداری بود که متأسفانه اعضای شورای پنجم این تصمیم را گرفتند و ظلم بزرگی در حق حوزه ورزش شد و ضربات جبران ناپذیری را به توسعه ورزش در تبریز وارد آورد. متأسفانه سرانه ورزش شهر تبریز زیر ۲۰ درصد است و حتی در برخی از مناطق همچون حاشیه شهرها شاهد سرانه ورزشی صفر هستیم.
هادی ادامه می‌دهد: به محض ورود به شورای شهر، وضعیت ورزش و اماکن ورزشی را مورد بررسی قرار دادیم و متأسفانه شاهد این بوده‌ایم که به دلیل انحلال سازمان ورزش، این حوزه متولی مشخصی برای رسیدگی به سالن‌های ورزشی نداشته است.

او می‌گوید: مباحث فرهنگی مقوله مهمی بوده که نیازمند صرف زمان بیشتری است. ادغام این سازمان در طول پنج سال ما را با مشکلات بسیاری روبرو کرده بود اما با تلاش‌هایی که در شورای شهر انجام گرفته، بحث احیای سازمان ورزش شهرداری تا حدود زیادی تمام شده است.

دوره ششم شورا دوره افزایش سرانه ورزشی در تبریز
عضو شورای اسلامی شهر تبریز اضافه می‌کند: بعد از احیای سازمان ورزشی شهرداری تبریز، سیاست‌های خود را که همان افزایش سرانه ورزشی، توسعه ورزش همگانی و افزایش اماکن ورزشی خصوصا در مناطق حاشیه‌نشین و کم برخوردار شهر است، اجرایی می کنیم.
رییس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز ادامه می‌دهد: متأسفانه سن اعتیاد به زیر ۱۵ سال رسیده که این وضعیت واقعا وحشتناک است و متأسفانه عده‌ای، نسبت به این موضوع بی تفاوت هستند.  
هادی می‌گوید: بیشترین درآمد شهرداری از مردم است و ما وظیفه داریم برای مردم هزینه کنیم. همواره پیشگیری به مراتب کم‌هزینه‌تر و بهتر از درمان است؛ در رابطه با موضوع اعتیاد و بزه اجتماعی معتقدم افزایش اماکن ورزشی، آمار اعتیاد و بزه اجتماعی را کاهش خواهد داد. در این راستا باید در مناطق کم برخوردار که مشکلات اجتماعی بسیار است، تلاش کنیم که اماکن ورزشی و تفریحی را افزایش داده و گام‌های مثبتی برای افزایش شادی، نشاط و سلامتی اجتماعی برداریم.  
او ادامه می‌دهد: شهردار تبریز حامی ورزش است و تلاش خواهیم کرد تا با کمک ایشان و شورای اسلامی شهر تبریز، دوره ششم شورا دوره افزایش سرانه ورزشی در تبریز باشد.
توسعه اماکن ورزشی و افزایش سرانه ورزشی در شهر تبریز با مدیریت جدید شهری و اهتمام شورای اسلامی شهر بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گرفته است و با لحاظ برنامه های شهرداری و شورای اسلامی شهر در این حوزه، در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش نشاط اجتماعی خواهیم بود.
انتهای پیام/
اماکن ورزشی شهرداری تبریز در خدمت سلامت شهروندان نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار