خبر/

آخرین آمار از ورود و خروج زائران به مدینه منوره تا صبح امروز 9 تیر مشخص شد

1401/04/09 - 17:38 - کد خبر: 67192 نسخه چاپی

نصر: با نزدیک شدن به ایام حج تمتع، همچنان ورود حجاج از کشور‌های مختلف جهان به عربستان سعودی از طریق فرودگاه‌های مدینه منوره و جده و حتی به شکل محدودتر، از برخی مرز‌های زمینی ادامه دارد.

به گزارش نصر، وزارت حج و عمره عربستان اعلام کرد تا صبح امروز، ۳۳۰ هزار و ۴۵۱ زائر از کشور‌های مختلف جهان وارد مدینه منوره شده اند. بنابر آمار وزارت حج و عمره، از این تعداد ۲۶۶ هزار و ۶۴ زائر از طریق فرودگاه بین المللی مدینه و دیگر افراد از طریق زمینی وارد این شهر مقدس شده اند.
بر اساس این گزارش آماری، زائران از کشور‌های بنگلادش، نیجریه، پاکستان، هند و ایران، تاکنون به ترتیب در رتبه‌های اول تا پنجم ورود به مدینه منوره را به خود اختصاص داده اند و تنها تفاوت این رتبه بندی نسبت به آمار قبلی، عوض شدن جایگاه‌های هند و پاکستان است.
همچنین ۲۳۹ هزار و ۵۴۷ زائر، مدینه منوره را در روز‌های اخیر به مقصد مکه مکرمه به منظور انجام مقدمات لازم برای ادای مناسک حج ترک کرده اند. بر اساس شرایط تعیین شده از سوی عربستان سعودی، حج امسال به سبب جلوگیری از شیوع کرونا با ظرفیت حدود یک میلیون نفری انجام می‌پذیرد که این میزان کمتر از پنجاه درصد ظرفیت حجاج در سال‌های عادی است.
گفتنی است امسال ۳۹ هزار و ۶۰۰ نفر از ایران در موسم حج تمتع ۱۴۰۱ حضور خواهند داشت که اکثریت زائران تاکنون وارد عربستان شده اند و باقیمانده زائران کشورمان تا روز سیزدهم وارد خواهند شد.
انتهای پیام/
آخرین آمار از ورود و خروج زائران به مدینه منوره تا صبح امروز 9 تیر مشخص شد نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار