خبر/

جایگاه دوچرخه سواری ایران مدیون تیم پتروشیمی تبریز است

1401/04/09 - 16:49 - کد خبر: 67187 نسخه چاپی

نصر: بنیان گذار تور بین المللی ایران – آذربایجان گفت: بدون اغراق باید اعلام کرد که رنکینگ دوچرخه سواری ایران در آسیا مدیون زحمات ورزشکاران آذربایجان است که با تیم های پتروشیمی و شهرداری تبریز در تمامی مسابقات نام دوچرخه سواری ایران را زنده نگه داشته بودند.

به گزارش نصر، در آستانه چند ماه مانده به شروع یکی از قدیمی ترین رویداد های ورزشی ایران، اصغر خدایاری که بنیان گذار تور بین المللی ایران – آذربایجان بوده و سابقه حضور در المپیک را با تیم ملی ایران در کارنامه دارد، در گفتگوی با نصر در خصوص ظرفیت های دوچرخه سواری استان گفت: آذربایجان شرقی همواره با دوچرخه سواران خود تیم  ملی ایران را تغذیه می کند و هر وقت تیم ملی به مسابقات اعزام میشد، 70 درصد شاکله تیم را ورزشکاران آذربایجانی تشکیل می دادند که این موضوع نشان دهنده توانمندی بالای استان در رشته دوچرخه سواری است که بایستی از این ظرفیت استفاده کرد.
وی در ادامه افزود: تور آذربایجان در طول سال هایی که برگزار شد، انگیزه مضاعفی برای دوچرخه سواران استان ایجاد کرد که بتوانند در یک تور استاندارد شرکت کنند و دلیل تشکیل تیم دوچرخه سواری پتروشیمی تبریز هم این موضوع بوده است.
بنیان گذار تور بین المللی آذربایجان با بیان اینکه تیم دوچرخه سواری پتروشیمی با تلاش خود تشکیل داده  بود، خاطر نشان کرد: زمانی که آقای صدر مدیر عامل پتروشیمی تبریز بود، با صحبت هایی که با وزیر نفت وقت انجام شد، ایشان دستور تشکیل این تیم را به پتروشیمی دادند. بعد از این اتفاق ما ورزشکاران توانمند را به این تیم معرفی کردیم تا بتوانند در مسابقات مهم حاضر شوند که بعد ها این تیم به بخش خصوصی واگذار شد.
خدایاری با تاکید بر هزینه بر بودن رشته دوچرخه سواری و نیاز مبرم آن به پشتیبانی، گفت: باتوجه به اینکه امکانات زیادی در هیات ها وجود ندارد، تشکیل تیم پتروشیمی تبریز باعث شد تا ورزشکاران به واسطه این تیم در مسابقات بین الملی و آسیایی همواره صاحب مقام شوند و این موضوع سبب شد تا رنکینگ دوچرخه سواری ایران در آسیا ارتقاء یابد و رتبه اول ایران در رنکینگ آسیا زیر سایه حمایت های پتروشیمی بود و ایران را در صدر آسیا قرار داده بود.
وی در تشریح اتفاقات پس از منحل شدن تیم پتروشیمی تبریز اظهار داشت: پس از اینکه تیم پتروشیمی به بخش خصوصی واگذار شد، متاسفانه این تیم نتوانست زیاد دوام بیاورد و منحل شد اما با این وجود با حمایت های شهرداری تبریز، تیم دوچرخه سواری شهرداری تبریز هم توانست در مسابقات مختلف بدرخشد و رنکینگ ایران را حفظ کند لذا بدون اغراق باید اعلام کرد که رنکینگ دوچرخه سواری ایران در آسیا مدیون زحمات ورزشکاران آذربایجان است که با تیم های پتروشیمی و شهرداری تبریز در تمامی مسابقات نام دوچرخه سواری ایران را زنده نگه داشته بودند. متاسفانه چون این تیم ها منحل شده اند، دوچرخه سواری استان دچار قهقرایی شد و انگیزه ای برای ورزشکاران باقی نماند.
رئیس اسبق هیات دوچرخه سواری استان با مطالبه گری از مسئولان استانی گفت: مقامات استانی باید به این موضوع رسیدگی کنندچراکه دوچرخه سواری تبریز آبروی ورزش ایران است و صنایع بزرگی که توانایی حمایت از ورزش را دارند، نباید از حمایت های خود دریغ کنند. با وجود احترامی که برای سایر رشته ها قائل هستم در عملکرد برخی رشته ها می توان دید که با هزینه های میلیاردی نمی توانند حتی در آسیا مقام تک رقمی بیاورند اما دوچرخه سواری با کمترین هزینه بدون شک مقام اول آسیا را کسب خواهد کرد.
خدایاری  در پایان اظهار کرد: پس از انحلال تیم های آذربایجانی دیگر شاهد تربیت ورزشکارانی همچون قادر میزبانی، احد کاظمی، میر صمد پورسیدی ها و چندین ورزشکار نام دار دیگر نیستیم که سابقه قهرمانی ها و حضور در مسابقات بزرگ را در کارنامه دارند که عامل اصلی این اتفاق هم  نبود حامی ورزش در استان است که امیدوارم مسئولان به این موضوع رسیدگی کنند و بار دیگر شاهد درخشش نام ورزشکاران در عرصه های مختلف باشیم.
انتهای پیام/
جایگاه دوچرخه سواری ایران مدیون تیم پتروشیمی تبریز است حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار