خبر/

کنگره بین المللی شمس تبریزی در تهران ،خوی و قونیه برگزار می شود

1401/04/09 - 09:33 - کد خبر: 67111 نسخه چاپی

نصر: امروز هفت تیرماه در جلسه هماهنگی برای برگزاری کنگره شمس که در محل دفتر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور برگزار شد مقرر شد کنگره بین المللی شمس تبریزی در شهرهای تهران ،خوی و قونیه با حضور شمس و مولانا شناسان از سراسر جهان برگزار شود.

به گزارش نصر، عادل نجف زاده نماینده مردم خوی و چایپاره در این جلسه با اشاره به اینکه شمس جزو ظرفیت های ارزشمند برای پیشبرد اهداف فرهنگی و هنری و ادبی کشور در سطح جهان است، تصریح کرد : امروز ساخت بارگاه شمس مطالبه جدی علاقمندان از سراسر جهان ،ایران و خوی است و با پیگیری های مستمری که انجام شده است بارگاه با اعتبار تخصیصی ۳۰ میلیارد تومان از محل سفررییس جمهور به استان در دست احداث است. 
نجف زاده افزود: جشن گلریزان را با همراهی و کمک علاقمندان شمس از سراسر جهان و کشور برای اتمام پروژه بارگاه شمس برگزار خواهد شد. 
رییس گروه دوستی ایران و ترکیه ادامه داد: برگزاری کنگره بین المللی شمس از تهران تا خوی و قونیه می تواند دیپلماسی فرهنگی نظام را در سطح جهان بالا می برد.
شالویی، دستیار ویژه وزیرو مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: وزیر ارشاد برای پاسداشت مفاخر فرهنگی جدیت و اهتمام ویژه ای دارد. 
شالویی ادامه داد:  شمس باید بصورت یک نماد و هویت فرهنگی کشور به جهانیان معرفی شود.
شالویی افزود: نمایشگاه کتاب وکتابخانه تخصصی در جریان برگزاری کنگره شمس راه اندازی شود. 
بلخاری رییس انجمن مفاخر فرهنگی کشور در این جلسه بابیان اینکه بزرگترین اثر شمس مولانا است همان مولانایی که جهان را آتش عشق کشید، تصریح کرد: انجمن مفاخر با تمام توان برای کنگره بین المللی شمس تبریزی اعلام آمادگی می کند.
هفتم و هشتم مهرماه در تقویم کشوری به ترتیب بنام روز بزرگداشت شمس و مولانا نامگذاری شده است و برگزاری کنگره شمس بصورت بین المللی می تواند جان دارویی برای عاشقان شمس و مولانا از سراسر جهان باشد. 
انتهای پیام/
کنگره بین المللی شمس تبریزی در تهران ،خوی و قونیه برگزار می شود خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار