گزارش نصر از وضعیت منطقه توریستی پیست اسکی سهند:

وضعیت سردرگم پیست اسکی سهند در سایه ناهماهنگی ها

1401/04/08 - 21:48 - کد خبر: 67100 نسخه چاپی

نصر، مدیر عامل شرکت بهره برداری پیست اسکی سهند گفت: برای اینکه پیست اسکی سهند در حد نام استان باشد و تمام استانداردهای بین المللی در آن رعایت شود، بایستی همه ارگان ها باهم هماهنگ شوند ولی متاسفانه هیچگونه هماهنگی وجود ندارد.

به گزارش نصر، چند روز پیش پس از انتشار کلیپی در خصوص مسیر پیست اسکی سهند و گلایه شهروندان از مسیر ناهموار این پیست، بهانه ای شد تا آخرین وضعیت یکی از پیست های بین المللی ایران که در سال گذشته به دلیل شرایط جوی نامناسب بازگشایی نشد، بررسی شود که در همین  زمینه حسن دباغی نژاد، دبیر هیات اسکی آذربایجان شرقی در گفتگو با نصر در خصوص وضعیت این پیست گفت: پیست اسکی سهند پس از کش و قوس های فراوان در سال 1383 به شرکت قوش گولی که متشکل از سازمان همیاری شهرداری های استان، شرکت عمران جلفا، هیات اسکی استان و فدراسیون اسکی ایران بود، واگذار شد تا پیست برای استفاده عموم آماده شود اما فعالیت های این پیست تا سال 1400 متوقف شده بود تا اینکه در سال گذشته باوجود تلاش های مجموعه قوش گولی پیست اسکی سهند بازگشایی شد ولی به دلیل شرایط جوی و آب و هوایی قابل بهره برداری نشد.
وی در ادامه افزود: در سال جاری آنطور که باید فعالیت های شرکت قوش گولی شروع نشده است و پس از بازدید مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان از این مجموعه قرار بر این شد تا آسفالت، رستوران و تله اسکی مجموعه در فصل کاری راه اندازی شود و بقیه اقدامات نیز به مرور زمان انجام شود. البته باتوجه به اینکه سهام داران اصلی این پیست سازمان همیاری شهرداری ها و شرکت عمران جلفا می باشد، لذا ورزشکاران و مجموعه هیات اسکی استان انتظار دارند این دو مجموعه فعالیت خود را در راه اندازی مجدد این پیست شروع کنند.
در ادامه محمدحسین فوطه بافان، مدیر عامل شرکت قوش گولی سهند در خصوص آخرین وضعیت تکمیل پیست اسکی سهند گفت: در مقطعی که پیست اسکی تحویل گرفته شد، اداره راه و شهرسازی ایرادات مسیر را برطرف کردند و آسفالت سرد در این جاده ریخته شد اما پس از بارش برف شدید در این مسیر، عملیات های راه گشایی باعث شد تا آسفالت این مسیر از تخریب شود و مسیر جاده به حالت قبلی بازگشته است که امیدواریم با همکاری مجموعه، آسفالت ریزی مناسبی در این مسیر صورت گیرد تا مشکلی در عبور و مرور پیش نیاید.
فوطه بافان همچنین با اشاره به اینکه امسال هیچ گونه مشکلی در استفاده از پیست نخواهیم داشت، خاطر نشان کرد: برای اینکه این پیست در حد نام استان باشد و تمام استانداردهای بین المللی در آن رعایت شود، بایستی همه ارگان ها باهم هماهنگ شوند ولی متاسفانه هیچگونه هماهنگی وجود ندارد. البته در مجموعه های دولتی بودجه کافی وجود ندارد لذا بایستی مسئولان استانی حمایت کنند تا این پیست راه اندازی شود.
وی در پایان گفت: باتوجه به اینکه سهام داران اصلی این شرکت سازمان همیاری شهرداری ها و شرکت عمران جلفا هستند، بایستی سهام داران را وادار به فعالیت کنیم.
در پایان نیز مرتضی عبدل زاده، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان در گفتگو با نصر در خصوص وضعیت نامناسب مسیر پیست اسکی سهند گفت: باتوجه به اینکه در سال جاری مسئولیت این سازمان را بر عهده گرفتم، در این مدت کوتاه رایزنی هایی با ارگان های مختلف انجام دادیم و توانایی های سازمان نیز بررسی می شود تا بتوان مشکل این مسیر را حل کرد.
عبدل زاده در ادامه افزود: با توجه به مسیر کوهستانی و برف گیر بودن این مسیر، جاده پیست دچار مشکل می شود و پس از تعمیر مجددا ایراد پیدا می کند. با این حال در تلاش هستیم بتوانیم این مشکل را حل کنیم تا مردم بتوانند از این پیست استفاده کنند.
با این حال باتوجه به مدت زمان زیادی که تا فصل زمستان وجود دارد، انتظار می رود ایرادات پیست اسکی سهند که یکی از بهترین پیست های بین المللی ایران می باشد، برطرف شود تا عموم مردم بتوانند از این پیست بهره کافی را ببرند.
انتهای پیام/
وضعیت سردرگم پیست اسکی سهند در سایه ناهماهنگی ها حمیدرضا سامبرانی

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار