خبر/

شاخص کیفی هوا در آذربایجان شرقی کاهش می‌یابد

1401/04/08 - 19:13 - کد خبر: 67091 نسخه چاپی

نصر: رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی برای پنج روز آینده استان کاهش کیفیت هوا و دید افقی پیش بینی کرد.

به گزارش نصر، محمد امیدفر، روز چهارشنبه در گفت و گویی افزود: بررسی نقشه های همدیدی و آخرین تصاویر ماهواره ای نشان می دهد در این بازه زمانی جوی نسبتا پایدار در سطح استان حاکم می شود.
وی اظهار داشت: در این مدت پدیده غالب در سطح استان وزش باد گاهی تا نسبتا شدید و در برخی نواحی همراه با گرد و غبار خواهد بود که موجب کاهش دید و کیفیت هوا می شود.
امیدفر، با بیان اینکه طی این مدت از لحاظ دمایی تغییرات قابل ملاحظه‌ای در استان پیش‌بینی نمی‌شود، گفت: با توجه به وزش باد گاهی شدید احتمال سقوط یا پرتاب اجسام سبک، آسیب به سازه‌های موقتی و سست، گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد.
وی اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته سراب با دمای ۹ درجه و جلفا با دمای ۲۵ درجه بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در این مدت به ۱۹ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.
آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.
این استان همواره تحت تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
انتهای پیام/
شاخص کیفی هوا در آذربایجان شرقی کاهش می‌یابد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار