معاون بهداشت وزارت بهداشت؛

مقابله با تهدیدات زیستی نیازمند آینده‌نگری است

1401/04/08 - 16:19 - کد خبر: 67074 نسخه چاپی

نصر: معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: مقابله با تهدیدات زیستی نیازمند نگاه آینده‌نگر ما در حوزه سلامت است از این‌رو توجه به زیرساخت ها برای ساخت آینده ای بهتر و امن تر نیازمند همدلی و همراهی تمام دستگاه‌های متولی است.

به گزارش نصر، کمال حیدری روز چهارشنبه، هشتم تیرماه در کارگاه ملی "نهایی سازی برنامه ارتقای آمادگی و پاسخ به پاندمی کووید-۱۹، آنفلوآنزا و سایر بیماری‌های حاد تنفسی واگیردار (نوپدید و بازپدید)" که با حضور نمایندگانی از سازمان بهداشت جهانی در تبریز برگزار شد، اظهار کرد: پاندمی کرونا به ما یاد داد که بایستی به شکل جدی تر با تهدیدات زیستی و به خصوص بیماری‌‌های واگیر رو به رو شویم و قطعا نسبت به قبل، هوشیارتر عمل کنیم.
وی، گفت: اگر برنامه‌ کنترل بیماری‌ها از قبل آماده نشود، با چالش‌های بسیاری در اپیدمی‌ها رو به رو می‌شویم.
معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با اشاره به تاثیرات کرونا بر حوزه‌های مختلف، افزود: شرایط  کنونی و نحوه شیوع بیماری‌ها در جهان، حرکتی عالمانه را می‌طلبد که موفقیت این امر نیز با همدلی بین دستگاه‌ها عملی می‌شود.
وی با بیان این‌که کرونا باعث شد تا یک تجربه جهانی در زمینه مقابله با بیماری‌های واگیر ایجاد شود، گفت: این کارگاه در جهت ارتقای هم افزایی و بهره گیری از تمامی ظرفیت دستگاه‌ها در راستای کنترل بیماری‌های تنفسی برگزار شده است.
حیدری با تاکید بر اهمیت آمادگی در برابر بروز بیماری‌های واگیر در کشور، اظهار کرد: گردهمایی کارگاه ملی نهایی سازی برنامه ارتقای آمادگی و پاسخ به پاندمی کووید-۱۹ رویدادی تاریخی و بسیار قوی برای آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای ساخت آینده ای بهتر است.
حیدری، با بیان این‌که موضوع آمادگی در برابر تهدیدات زیستی و مدیریت افکار عمومی جامعه چندین بار در ستاد ملی کرونا مطرح و مصوب شده است‌، افزود: امیدواریم بتوانیم در نتیجه چنین جلساتی زیرساخت‌های کشور را تقویت کرده و سلامت آحاد مردم و جامعه را برای سال‌های بعدی تضمین کنیم.
انتهای پیام/
مقابله با تهدیدات زیستی نیازمند آینده‌نگری است خبرگزاری برنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار