خبر/

هشدار وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل های آذربایجان غربی

1401/04/08 - 14:10 - کد خبر: 67049 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری آذربایجان غربی با توجه به افزایش دما در روزهای آتی، از احتمال وقوع آتش‌سوزی د‌ر جنگل‌ها و مراتع این استان خبر داد.

به گزارش نصر، میر صمد موسوی گفت: با توجه به در پیش بودن گرما و خشکی هوا و وجود پوشش علفی و خشک در عرصه‌های منابع طبیعی، رعایت موارد ایمنی در راستای پیشگیری از آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع از سوی همگان ضروری است.
موسوی بیان کرد: : پیشگیری از حریق در عرصه‌های ملی و طبیعی به عنوان ساده‌ترین اقدام نیازمند مشارکت فعال همه مردم با هدف حفاظت از سرمایه‌های ملی است و در این راستا بهره برداران و جوامع محلی، گردشگران و عموم مردم از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع اجتناب کنند.
وی افزود : طبق بررسی‌های به عمل آمده غالب حریق‌های حادث شده در جنگل‌ها و مراتع استان در خارج از ساعات کاری اداری و روز‌های پایانی هفته و ایام تعطیلات اتفاق می‌افتد.
موسوی ادامه داد: دامداران، کشاورزان، گردشگران و تمام کسانی که در محیط‌های طبیعی برای تفریح و یا کار حضور دارند از روشن کردن آتش در طبیعت بخصوص مناطق حساس جنگلی و مرتعی جدا خودداری کنند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از عموم مردم خواست ضمن مشارکت فعال در امر حفاظت از منابع طبیعی به عنوان امانتی برای آیندگان، گزارش تخریب، تصرف، قطع درختان جنگلی و آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی را به سامانه‌های تلفنی ۱۳۹ و ۱۵۰۴ اطلاع دهند.
انتهای پیام/
هشدار وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل های آذربایجان غربی نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار