به همت یک شرکت دانش بنیان تبریزی محقق شد:

تولید اولین ساندویچ پانل ضد حریق در شمالغرب کشور

1401/04/08 - 13:22 - کد خبر: 67039 نسخه چاپی

نصر: محققان شرکت نورد کاران فولاد غرب موفق به تولید ساندویچ پانل های ضد حریق با گرید استاندارد بی 1 شدند.

به گزارش نصر، ساندویچ پانل از جمله مدرن ترین مصالح ساختمانی می باشند که علاوه بر تامین پوشش سازه های صنعتی و سوله ها، در صنایع گسترده ای همچون سردخانه ها، کانکس، آشیانه هواپیما، کلین روم(اتاق تمیز)، اتاق های حمل بار، سازه های فروشگاهی و پارکینگ های مسقف کاربرد دارند.
یکی از چالش های اصلی تولید ساندویچ پانل ها مقاوم سازی عایق میانی آن در برابر آتش و حریق های شدید می باشد. بطوریکه فوم میانی آن در برابر شعله مستقیم آتش دچار حریق نشده و از انتقال آن به سراسر پوشش اجرا شده جلوگیری نماید.
ساندویچ پانل نسوز به دلیل ناگهانی بودن وقایع و اهمیت بالای امنیت در سازه ها ، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
ساندویچ پانل ضد حریق برای مصارف خاص صنعتی مانند صنایع پالایشگاهی و نظامی، سردخانه ها و صنایع برودتی، صنعت ساختمان سازی اعم از دیوار و سقف سالن های تولیدی صنعتی و نیمه صنعتی، انواع کانکس، دیواره و سقف کانتینرها مورد استفاده قرار میگیرد.
آستانه ی تحمل دمایی این فرآورده بسیار بالاتر از ساندویچ پانل با عایق های رایج از قبیل پلی استایرن(ای پی اس) ، ایکس پی اس و پلی یورتان می باشد. در‌ واقع این بهبودی حاصل تغییر در ترکیبات فوم جامد پلی‌اورتان بود که ویژگی عایق حرارتی فوق‌العاده‌ای دارد. این تغییر در ترکیبات فوم می بایست بنحوی باشد که کیفیت عایق نهایی حفظ شده و خواص فیزیکی و شیمایی ساندویچ پانل حفظ گردد.
تکنولوژی ساخت ساندویچ پانل با عایق نسوز تا پیش از این در انحصار تولید کنندگان خارجی بوده تا اینکه محققان بخش تحقیق و توسعه شرکت نورد کاران فولاد غرب توانسته اند به این مهم دست یابند.
این فناوری باعث مقاومت چشمگیر عایق بکار رفته در برابر حرارت می شود. بطوریکه این محصول در مواجه با آتش بسیار دیر مشتعل می شود. همچنین با کنار رفتن شعله مستقیم عایق پی آی آر بلافاصله خاموش شده و از گسترش شعله آن جلوگیری می کند. این پانل عملکرد حرارتی بالایی دارد که موجب صرفه جویی در انرژی می شود.
ساندویچ پانل نسوز در دماهای  300 درجه سانتیگراد ، یک لایه نیم سوز شده حفاظتی شکل می دهد و از انتقال آتش به تمامی سطح عایق جلوگیری می کند.
ساندویچ پانلی که بتواند چنین ویژگی داشته باشد اصطلاحا دارای نشان استاندارد  بی وان (بی1 ) بوده و در رده محصولات ضد حریق یا خود خاموش شونده طبقه بندی می شوند.
بعد از تولید موفق ساندویچ پانل پلی اورتان با کاغذ ضد آب، این دومین نوآوری تیم تحقیق و توسعه شرکت نورد کاران فولاد غرب است که توانسته با موفقیت استاندارد های لازم را اخذ کند. این محصول علاوه بر حفظ کیفیت محصول نهایی قیمت تمام شده بسیار کمتری نسبت به عایق پشم سنگ دارد.
قیمت نهایی این محصول در مقایسه با ساندویچ پانل با عایق پشم سنگ بسیار کمتر بوده و خصوصیات ضد حریق برابری را ایجاد می کند.
تولید ساندویچ پانل با استفاده از عایق های ضد حریق در شرکت نورد کاران فولاد غرب در انواع پروفیل های دیواری و سقفی قابل سفارش گذاری است.
انتهای پیام/
تولید اولین ساندویچ پانل ضد حریق در شمالغرب کشور نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار