رییس اداره حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی؛

پنج میلیون تن بار توسط ناوگان حمل و نقل آذربایجان شرقی جابجا شد

1401/04/08 - 11:50 - کد خبر: 67012 نسخه چاپی

نصر: رییس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: ناوگان حمل و نقل بار استان در سه ماه نخست امسال بیش از پنج میلیون تن بار به نقاط مختلف کشور حمل کرد.

به گزارش نصر، میررضا فاطمی، روز چهارشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه این میزان بار با صدور ۳۷۰ هزار برگ بارنامه جابجا شده است، افزود: در این بازه زمانی ۲۶۱ هزار تن کالای اساسی شامل ۱۳۴هزار تن گندم و ۱۲۷ هزار تن نهاده های دامی توسط این ناوگان از بنادر جنوبی به استان حمل شده است.
وی اظهار داشت: ناوگان حمل و نقل بار استان در سال ۱۴۰۰ نیز یک میلیون و ۱۷۸ هزار تن کالای اساسی شامل ۴۲۶ هزار تن گندم و ۷۵۲ هزار تن نهاده دامی از بنادر جنوبی به استان حمل کرده است.
رییس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون ۲۸۵ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، ۳۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان باری دارای کارت هوشمند و ۳۷ هزار و ۵۰ راننده باری دارای کارت هوشمند در استان فعالیت دارند.
فاطمی، ادامه داد: ۹ انجمن صنفی شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و ۱۴ انجمن صنفی رانندگان وسائط نقلیه سنگین به همراه کانون انجمن های صنفی شرکت های حمل و نقل کالای استان در این بخش در استان فعالیت می کنند.
آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، دوهزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.
انتهای پیام/
پنج میلیون تن بار توسط ناوگان حمل و نقل آذربایجان شرقی جابجا شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار