شهردار تبریز؛

آسفالت‌ریزی در تبریز را به شکل فنی و زیرساختی انجام می‌دهیم

1398/08/26 - 11:06 - کد خبر: 6698 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز گفت: اگر آسفالت‌ریزی‌های قبلی درست انجام می‌شد، نباید امروز آسفالت شهر تبریز از بین می‌رفت، معلوم است که در گذشته به صورت اصولی این کار انجام نشده است، از این رو در فرآیند آسفالت‌ریزی، ایرادات را به شکل فنی اصلاح کرده و همچنین کارهای زیرساختی انجام می دهیم.

به گزارش نصر به نقل از ایسنا، ایرج شهین‌ باهر در گفت‌وگویی، اظهار کرد: در حوزه آسفالت‌ریزی طبق وعده‌هایمان تلاش بسیاری کرده‌ایم، اما با توجه به اینکه از وضعیت زیرسازی خیابان‌ها در گذشته اطلاعی نداریم گاهی در حین انجام آسفالت‌ریزی متوجه می‌شویم که کل خیابان نیاز به زیرسازی مجدد دارد، از این‌رو کارها را به صورت فنی و اصولی پیش می‌بریم.

وی با بیان این‌که در سال‌های گذشته فرآیند آسفالت ریزی را با یک روکش سه سانتی از آسفالت انجام می‌دادند و نامش را "نهضت آسفالت" می‌گذاشتند، گفت: در سال‌های گذشته، با حجم کم آسفالت، خیابان‌های بسیاری را پوشش می‌دادند در حالی که ما این کار را نکرده و تلاش می‌کنیم کار را به نحو درست انجام دهیم.

وی در این رابطه افزود: در خیابان 42 متری تبریز، یک متر و 20 سانتی‌متر آسفالت خیابان را برداشته‌ایم و از زیر آسفالت، زباله درآمده است! مجبوریم این زیرسازی‌ها را اصلاح کنیم و بنده به عنوان فردی فنی نمی‌توانم همانند گذشته به سه سانت روکش آسفالت اکتفا کنم تا بعد از شش ماه یا یک سال ترک بخورد.

 

اتمام پروژه های نیمه تمام و پرداخت بدهی‌های دوره قبل، اولویت شهرداری است

شهین‌باهر با تاکید بر این‌که اتمام پروژه‌های نیمه تمام و همچنین پرداخت بدهی‌های دوره قبل، طی دو سال گذشته اولویت شهرداری بوده است، اظهار کرد: غالب بدهی‌های شهرداری تبریز مربوط به پروژه‌های دوره گذشته (حدود 1200 میلیارد تومان)بود که اکنون این بدهی تقریبا به صفر رسیده است.

وی با بیان این‌که در کنار این اقدامات، تغییر رویه‌ای نیز در پروژه‌ها اعمال کرده و بر بحث فضای سبز و حمل و نقل پاک توجه ویژه‌ای قایل شده‌ایم، افزود: طی دو سال گذشته، 20 پارک محله‌ای افتتاح کرده ایم که شاید اعتبارشان بیش از یک پل یا زیرگذر بوده است. چرا که شاید برای یک روگذر یا زیرگذر 10 میلیارد تومان اعتبار هزینه شود اما برای پارک صفاری یا همان پارک "باغ شهر تبریز" حدود  40 میلیارد تومان اعتبار هزینه کرده‌ایم؛ یعنی به اندازه چهار پل و زیرگذر.

 

برای "مقبره الاشعراء" نزدیک 15 میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم

شهردار تبریز با تشریح اقدامات عمرانی شهرداری تبریز طی دو سال اخیر، گفت: طی این مدت، مرکز همایش‌های بین المللی را تمام کرده و میدان آذربایجان نیز رو به اتمام بوده و فقط نماسازی آن باقی مانده است؛ همچنین در پروژه "مقبره الاشعراء" تا کنون نزدیک 15 میلیارد تومان هزینه کرده و 20 میلیارد تومان دیگر نیز باید هزینه کنیم که در حال انجام این کارها هستیم.

وی به پروژه‌های کانال کشی انجام شده طی دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: زمانی در برخی از مناطق مثل میدان ستارخان،در هنگام بارندگی‌ها آب تا زانوی مردم بلند می‌شد، اما امروز به خاطر کانال کشی چنین مواردی وجود ندارد.

شهین‌باهر با تاکید بر این‌که اعتقاد ما بر انجام کارهای اصولی و زیرساختی است، گفت: در سال‌جاری، پنج پارک افتتاح کرده ایم و حدود 15 پارک در حال احداث نیز داریم. تعداد پروژه‌های عمرانی انجام شده و در حال انجام طی دو سال اخیر بسیار بوده که پروژه باغ کمال یکی از آن‌هاست.

وی با تاکید بر این‌که امروز پارک صفاری یا همان پارک "باغ شهر تبریز" به اندازه 10 پل و روگذر مشکل این شهر را حل می کند، گفت: شهرداری تبریز در سال‌جاری، 1000 میلیارد تومان تنها برای مترو تبریز هزینه کرده است و در این رابطه تلاش می‌کنیم تا حمل و نقل پاک در شهر به جریان بیافتد.

انتهای پیام/

آسفالت‌ریزی در تبریز را به شکل فنی و زیرساختی انجام می‌دهیم نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار