خبر/

سفر وزیر میراث فرهنگی کشورمان به جمهوری آذربایجان

1401/04/07 - 17:07 - کد خبر: 66955 نسخه چاپی

نصر: عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان با هدف شرکت در یازدهمین اجلاس وزرای گردشگری سازمان همکاری اسلامی - oic - , وارد فرودگاه باکو شد.

به گزارش نصر، عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان با هدف شرکت در یازدهمین اجلاس وزرای گردشگری سازمان همکاری اسلامی - oic - , وارد فرودگاه باکو شد.
در اجلاس سه روزه وزرای گردشگری سازمان همکاری اسلامی oic که با عنوان "نقش جوامع محلی در توسعه گردشگری" برگزار می‌شود، نقشه راه توسعه گردشگری کشور‌های عضو و اثرات منفی کرونا بر این صنعت بررسی خواهد شد.
ضرغامی با اشاره به ظرفیت بالای گردشگری کشور‌های اسلامی گفت: گردشگری دینی و زیارتی از مزیت‌های نسبی کشور ما هم محسوب میشود و هدفمان تقویت و تسهیل روابط گردشگری بین کشور‌های اسلامی است.
وی افزود: ما باید از مزیت اسلامی بودن استفاده بکنیم و تا انجاییکه امکان دارد فعالیت‌های گردشگری را بین کشور‌های عضو افزایش دهیم.
مهندس ضرغامی در حاشیه یازدهمین کنفرانس وزرای گردشگری سازمان همکاری اسلامی قرار است، علاوه بر دیدار با دبیر کل oic و برخی وزرای گردشگری این کشور‌ها، با فعالان بخش خصوصی صنعت گردشگری در جمهوری آذربایجان نشست کاری داشته باشد.
 
دیدارضرغامی با رییس آژانس گردشگری جمهوری آذربایجان

مهندس ضرغامی در حاشیه اجلاس وزرای گردشگری سازمان همکاری اسلامی با " فواد نقی اف " دیدار و بر توسعه همکاری های گردشگری تاکید کرد .
به گزارش خبرگزاری صدا وسیما از باکو ؛ مهندس " ضرغامی " وزیر میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی کشورمان که امروز برای حضور در یازدهمین اجلاس وزرای گردشگری سازمان همکاری اسلامی oic به باکو سفر کرده است ضمن دیدار با " فواد نقی اف " رییس آژانس گردشگری جمهوری آذربایجان درباره توسعه مناسبات گردشگری و فرهنگی گفتگو کرد .
وی با اشاره به ظرفیت های ایران و جمهوری آذربایجان برای توسعه ی صنعت گردشگری گفت : پیوستگی " مذهبی " , " فرهنگی " و " خویشاوندی " دو ملت مهمترین مولفه در افزایش همکاری های دو طرف است .
ضرغامی افزود : ایران و جمهوری آذربایجان میتوانند با همکاری هم در عمل " گردشگری اقوام و خویشاوندی " را عینیت دهند . و ما بایستی در عمل برخی موانع را حذف کنیم و این اراده وجود دارد .
" فواد نقی اف " رییس آژانس گردشگری جمهوری آذربایجان هم با قدردانی از حضور نمایندگان ایران در این اجلاس گفت : هرچند این دیدار در چارچوب اجلاس وزرای گردشگری سازمان همکاری اسلامی انجام میشود ولی بایستی این نوع دیدارها را زیاد کنیم .
وی با اشاره به بیماری کرونا و محدودیت های اعمال شده میان کشورها افزود : امیدواریم با کاهش بیماری همه گیر کرونا شاهد افزایش تردد گردشگری میان دو کشور باشیم .
انتهای پیام/
سفر وزیر میراث فرهنگی کشورمان به جمهوری آذربایجان نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار