استاندار آذربایجان شرقی مطرح کرد؛

برخورد قانونی با توزیع‌کنندگان و معتادان متجاهر

1401/04/07 - 13:24 - کد خبر: 66917 نسخه چاپی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی گفت: بحث درمان معتادان و برخورد قانونی با توزیع‌کنندگان و معتادان متجاهر باید مورد توجه جدی قرار گیرد که در این راستا از مراکز درمانی و بازپروری که در قالب تشکل‌های مردمی برای کاهش آسیب‌های اعتیاد تلاش می‌کنند، قدردانی می‌کنیم.

به گزارش نصر، عابدین خرّم اظهار داشت: اقدامات کنترلی و مقابله‌ای دستگاه‌های مسئول در این حوزه، نتیجه‌بخش بوده و کشور ما برای تمام کسانی که می‌خواهند پدیده شوم اعتیاد را گسترش دهند، ناامن است.
وی افزود: در کنار اقدامات سلبی، نیاز به اقدامات ایجابی و گفتمان‌سازی عمومی و اجتماعی در بین آحاد مردم و مسئولیت‌پذیری و نقش‌آفرینی همه بخش‌ها در این جهاد مقدس داریم.
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر دغدغه‌مندی و مشارکت حداکثری مسئولان، خانواده‌ها، اصحاب اندیشه و رسانه، مراکز علمی و آموزشی، گروه‌های مرجع و خیران در حوزه مبارزه با اعتیاد، گفت: پیامدهای اعتیاد، تمام جنبه‌های زندگی فردی و اجتماعی را دربرمی‌گیرد و حضور در صحنه و نقش‌آفرینی افراد و گروه‌ها باید متناسب با این پیامدها باشد.
وی با قدردانی از دست‌اندرکاران مراکز درمانی و بازپروری معتادان بویژه مرکز ماده 16، گفت: این مرکز افتخاری برای استان است که به الگویی در سطح کشور تبدیل شده است.
خرّم اظهار داشت: در سایه تلاش‌های انجام‌شده، وضعیت استان از نظر نرخ اعتیاد نسبت به استان‌های دیگر بهتر است، اما راضی به وضع موجود نیستیم و همچنان باید اقدامات جدی خود را برای پیشگیری و مقابله با اعتیاد و برخوردهای قانونی در این حوزه ادامه دهیم.
وی تصریح کرد: تمام بخش‌های دولتی و تشکل‌های مردمی باید مانند ید واحده در این حوزه تلاش کنند تا در نهایت استانی عاری از گروه‌های سازمان‌یافته تولید، توزیع و قاچاق مواد مخدر داشته باشیم.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین از مسئولان دستگاه‌های فرهنگی خواست تا برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و دانشجویان در راستای افزایش نشاط اجتماعی و پیشگیری از زمینه‌های بروز اعتیاد در بین نوجوانان و جوانان برنامه‌ریزی کنند.
انتهای پیام/
برخورد قانونی با توزیع‌کنندگان و معتادان متجاهر خبرگزاری برنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار