مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی:

هوای تبریز برای گروه‌های حساس ناسالم شد

1401/04/07 - 12:28 - کد خبر: 66904 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: هوای تبریز امروز سه شنبه بدلیل انتشار گرد و غبار ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گزارش نصر، شهنام اشتری روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: متوسط 24 ساعت گذشته شاخص کیفی هوا (AQI) یا شاخص آلودگی هوا (PSI) در تبریز ۱۴۶ میانگین و به صورت لحظه ای  ۱۳۹ می باشد.
وی ادامه داد: در وضعیتی که هوای تبریز بدلیل انتشار گرد و غبار غلیظ  برای  همه گروه ها خطرناک است، توصیه می‌شود با مشارکت عمومی از هرگونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، خودداری به عمل آید.
وی گفت: هم‌چنین افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از فعالیت در خارج از منزل خودداری کنند.
 اشتری افزود : پرهیز از ترددهای غیر ضروری درون شهری، مدیریت زمانی و مکانی سفرهای درون شهری و استفاده از حمل و نقل عمومی و عمل به توصیه‌های زیست محیطی را از راه‌های موثر در کاهش آلودگی هوا دانست.
بر اساس شاخص آلودگی هوا نیز این شاخص از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا یکصد هوای قابل قبول، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم، ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.
انتهای پیام/
هوای تبریز برای گروه‌های حساس ناسالم شد خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار