مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌ شرقی؛

آموزش سنتی پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان نیست

1401/04/07 - 10:58 - کد خبر: 66889 نسخه چاپی

نصر: مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که آموزش سنتی پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان آینده نیست، گفت: دنیا با سرعت در حال پیشرفت بوده و نمی‌توان دانش‌آموزان را با آموزش سنتی تربیت کرد.

به گزارش نصر، علیرضا صیادی در نشست صمیمی با دانشجو معلمان بسیجی با اشاره به نقش مهم بسیجی بودن در جریان تدریس، دانشجو معلمان بسیجی را جزو با اخلاق‌ترین و با علم‌ترین معلمان دانست و افزود: آموزش و پرورش دو نوع سرمایه انسانی دارد، یکی سرمایه انسانی به نام معلم و دیگری سرمایه انسانی به عنوان دانش آموز، که آینده ساز کشور می باشد
وی با اشاره به اینکه معلمان آینده باید بدانند که ارتباط با دانش آموزان، نیازمند اطلاعات به روز است، خاطرنشان کرد: دانشجو معلمان باید باور قلبی  به رسالت خطیر خود داشته باشند و در این میان دانشجو معلمان بسیجی رسالت ویژه ای دارند لذا آموزش و پرورش ما هم این رسالت را بیشتر از کشور های دیگر دنبال می کند.
صیادی با بیان اینکه در تمام دنیا دانش آموزان دروس مختلف را یاد می‌گیرند ولی تفاوت اساسی آنها با آموزش و پرورش کشور ما این است که آموزش و پرورش ما اعتقاد محور است، خاطرنشان کرد: علمی که اعتقاد محور و انقلاب محور باشد دغدغه آن بی شک متفاوت از اهداف دنیوی خواهد بود.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اظهار کرد: علم و مهارت معلمی به عنوان نقش آفرین معلم بسیجی، بسیار مهم است و شما باید مهارت انتقال مطلب در کلاس را آموخته و مهارت آموزش را به دانش آموزان یاد دهید تا کلام شما را انتقال دهند.
صیادی با تاکید بر اینکه بسیجی امروز باید دانشمند و به علم روز مسلح و مسلط باشد، افزود: امام خمینی (ره)‌ دوست داشت با بسیجیان محشور شود چون معنی بسیج را در جبهه ها به صورت عملی به مردم تحویل داد؛ لذا  شما دانشجویان باید با جمع کردن این دانش ها و تاریخ بسیج، دانش بسیج را تولید کنید. 
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با تاکید بر شرکت در تمام فعالیت‌های تشکل های مختلف اعم از حوزه های جهادی آن را فرصت های طلایی برای این دانشجویان دانست و گفت: عدالت، گمشده جامعه ما و شاید تمامی جوامع بشری باشد. سند تحول بنیادین در این خصوص برای اجرای عدالت آموزشی فرازهای بسیار خوبی دارد.
وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و اهمیت پژوهش و علم خاطر نشان کرد: اولین توصیه رهبر معظم انقلاب در تمدن سازی، علم و پژوهش است و بعد معنویت و اخلاق و در مرحله سوم اقتصاد را مطرح کرده اند؛ پس اهمیت علم و پژوهش در این بیانیه روشن و آشکار است و شما باید دانشجویانی پژوهشگر و طالب علم باشید.
۴۵ هزار معلم و ۸۵۰ هزار دانش آموز، در مجموعه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی مشغول تعلیم و تربیت هستند.
انتهای پیام/
آموزش سنتی پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان نیست خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار