شهردار تبریز:

درصدد بهره برداری کامل خط یک قطارشهری تبریز تا پایان سال هستیم

1401/04/06 - 15:30 - کد خبر: 66836 نسخه چاپی

نصر: شهردار تبریز با تاکید بر زمان بندی برای اتمام خط یک قطارشهری، گفت: با تمرکز بر ظرفیت‌های موجود و مرتفع کردن مشکلات، تلاش می‌شود این خط تا پایان سال به طور کامل به بهره‌برداری برسد.

به گزارش نصر، یعقوب هوشیار، روز دوشنبه در جلسه بررسی وضعیت قطارشهری در سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز افزود: با بهره‌برداری مطلوب از خطوط قطارشهری تبریز بخش عمده‌ای از مشکلات مالی اجرای این پروژه برطرف می شود.
وی با اشاره به تقویت زیرساخت‌ها برای بهره‌برداری مطلوب از خطوط قطارشهری تبریز، اظهار داشت: باید با دعوت از شرکت‌های دانش بنیان، ظرفیت‌های موجود در قطارشهری تبریز احصاء شود.
شهردار تبریز بر ضرورت جذب سرمایه‌گذار در ایستگاه‌هایی که قابلیت مجتمع ایستگاهی و تجاری دارند، تاکید کرد و گفت: مشارکت سرمایه گذاران در این پروژه موجب تامین اعتبار و تسریع در عملیات اجرایی آن می شود.
هوشیار، با اشاره به ضرورت بومی‌سازی تجهیزات خط دو قطارشهری تبریز، ادامه داد: باید از مشکلات و موانع خط یک تجربه کسب کرد و با بومی‌سازی خط دو، روند اجرایی آن را سرعت بخشید.
یعقوب وحیدکیا، سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز نیز در این جلسه با تاکید بر تشکیل کمیته تملک برای ایستگاه‌های خط دو قطارشهری، گفت: مشکلات موجود در خصوص تامین اعتبار، موجب طولانی شدن پروژه قطارشهری تبریز شده که این موضوع نیازمند توجه ویژه شهردار تبریز برای سامان‌دهی مطلوب این پروژه است.
در این جلسه شهردار تبریز در جریان آخرین وضعیت عملکرد سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز قرار گرفت.
طرح مطالعه پروژه قطارشهری تبریز در سال ۱۳۸۰ و عملیات اجرایی آن نیز سال ۱۳۸۴ آغاز شد و در چهار خط اصلی و یک خط حومه به طول یکصد کیلومتر طراحی شده‌ است.
خط یک قطارشهری تبریز به طول ۱۷.۲ کیلومتر در سه فاز طراحی شده و خدمات دهی از ایستگاه ائل گولی تا ایستگاه دوازدهم (میدان کهن) در حال انجام بوده و ۶ ایستگاه بعدی هنوز بهره برداری کامل نشده است.
انتهای پیام/
درصدد بهره برداری کامل خط یک قطارشهری تبریز تا پایان سال هستیم خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار