مدیرکل درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران:

داروخانه‌های طرف قرارداد با بنیاد شهید اگر به جانبازان خدمات ارائه ندهند، توبیخ می‌شوند

1401/04/06 - 14:51 - کد خبر: 66826 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه برخی از داروخانه‌ها و مراکز تصویربرداری طرف قرار داد با بنیاد شهید به دلیل گران شدن دارو به جانبازان خدمات نمی‌دهند، گفت: با خاطیان برخورد قانونی می شود و آنها توبیخ می‌شوند.

به گزارش نصر، امیر کریمی مدیرکل درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران، اذعان داشت: خانواده جانبازان و شهدا به خدماتی که بیمه دی به این قشر می‌دهد اعتراض دارند و خواستار تعویض این بیمه شده اند این در حالیست که این سازمان بیمه گر برای ارائه خدمات به خانواده ایثارگران براساس قوانین کشور و مناقصات این بیمه انتخاب شده است.
وی با بیان اینکه تاکنون یکهزار و ۶۲۰ نفر از ایثارگران تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته اند، افزود: از این تعداد یک میلیون نفر پایه بیمه سلامت و مابقی پایه بیمه تامین اجتماعی هستند که بخشی از خدمات را بیمه پایه و مابقی را بیمه دیگر پرداخت می‌کند.
مدیرکل درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطرنشان کرد: در مجموع بیمه دی برای افراد تحت پوشش ۵۷۰ میلیارد تومان پرداخت می‌کند که اگر بنیاد شهید پول بیمه را پرداخت نکند، بیمه ایثارگران دچار مشکل می شود.
کریمی گفت: در دستور العمل اجرایی ایثارگران به صراحت گروه هدف تحت پوشش بنیاد را مشخص شده است، این افراد شامل جانبازان، آزادگان، افراد تحت تکفل، همسر شهدا و همسر جانبازان هستند، بنابراین چه در صورت داشتن بیماری یا عدم بیماری، بنیاد شهید موظف به بیمه افراد است، اما اگر فردی فرزند بیماری مانند بیمار ام اس دارد، که از یک بیماری خفیف  تا نیاز به ویلچر را شامل می‌شود، و نیاز به حمایت‌های بیشتری دارد، باید به کمیسیون پزشکی بنیاد شهید مراجعه کند.
وی ادامه داد: برخی از جانبازان که خواستار ویلچر و پای مصنوعی هستند، باید به معاونت  بهداشت و درمان استان خود مراجعه کنند، برای مثال برای دریافت ویلچر خارجی یک دوره چهار ساله و ویلچر ایرانی دوره دو ساله در نظر گرفته شده است. افراد خارج از دوره نمی‌توانند درخواست مجدد داشته باشند.
کریمی تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، بنیاد شهید و امور ایثارگران قادر به تهیه ویلچر خارجی برای جانبازان نیست و افراد باید از تولیدات داخلی استفاده کنند.
انتهای پیام/
داروخانه‌های طرف قرارداد با بنیاد شهید اگر به جانبازان خدمات ارائه ندهند، توبیخ می‌شوند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار