رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی؛

مجازات تقلب کنندگان در امتحانات نهایی اعلام شد/ از نمره صفر تا محرومیت از امتحانات بعدی

1401/04/06 - 12:10 - کد خبر: 66793 نسخه چاپی

نصر: رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی گفت: برای دانش‌آموزانی که در امتحانات نهایی تقلب کردند، متناسب با تخلف آنان مجازاتی همچون ثبت نمره صفر در درس مورد تخلف، ثبت نمره صفر در تمام امتحانات انجام شده و محرومیت از امتحانات بعدی در نظر گرفته شد.

به گزارش نصر، محسن زارعی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی در گفت‌‌وگویی اظهار کرد: امتحانات نهایی نوبت خرداد 1401 در حدود پنج هزار حوزه در سراسر کشور بر اساس شیوه‌نامه‌ها و مقررات برگزار شد.
وی ادامه داد: فرایند برگزاری این امتحانات توسط عوامل حاضر در حوزه‌ها و ناظران اعزامی از سوی ادارات ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش و همچنین ناظران وزارتی مورد نظارت و ارزیابی قرار گرفت.
زارعی اضافه کرد: در این امتحانات به منظور ممانعت از هرگونه افشاء، انتشار یا سوء استفاده از سؤالات که توسط گردانندگان تعدادی از کانال‌های تلگرامی رخ می‌دهد، اقداماتی مبتنی بر جستجوی دقیق ابزارهای الکترونیکی که ممکن است به حوزه وارد شود و نظارت جامع‌تر بر رفتار دانش‌آموزان و ممتحنین انجام شد.
وی تصریح کرد: البته در چند مورد پس از شروع امتحان، متأسفانه تعدای از دانش‌آموزان اقدام به ارسال تصویر سؤال به بیرون از حوزه کردند که بلافاصله توسط این مرکز و همکاری مرکز حراست وزارت متبوع و عوامل اجرایی حوزه‌ها، شناسایی و بر اساس آیین‌نامه رسیدگی به تخلفات امتحانی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش و آیین‌نامه اجرایی قانون برخورد با متخلفین در آزمون‌ها، مصوب 1384 مجلس شورای اسلامی، متناسب با تخلف آنان مجازاتی همچون ثبت نمره صفر در درس مورد تخلف، ثبت نمره صفر در تمام امتحانات انجام شده و محرومیت از امتحانات بعد و حتی محرومیت در نوبت بعدی امتحانات برای آنها در نظر گرفته شد.
وی اضافه کرد: عوامل بیرونی مرتبط با این تخلفات نیز به هیأت‌های رسیدگی به تخلفات اداری و در صورت نیاز به محاکم قضایی معرفی شدند.
انتهای پیام/
مجازات تقلب کنندگان در امتحانات نهایی اعلام شد/ از نمره صفر تا محرومیت از امتحانات بعدی خبرگزاری فارس

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار