در گفتگو با «نصر»؛

بیگی خواستار انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری شد/ روحانی استعفاء دهد

1398/08/25 - 18:26 - کد خبر: 6679 نسخه چاپی

نصر: نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر خواستار کناری گیری دولت و برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری هم زمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش نصر، احمد علیرضا بیگی با انتقاد از بی تدبیری دولت در سهمیه بندی و افزایش 300 درصدی قیمت  بنزین، تاکید کرد: در جلسه غیر علنی 4 ماه پیش مجلس درباره افزایش قیمت بنزین، نمایندگان با قاطعیت با افزایش قیمت بنزین مخالفت کرده بودند.

وی افزود: در آن جلسه تاکید کردیم که نمی شود درآمد مردم به ریال باشد و هزینه هایشان بر اساس قیمت های جهانی باشد.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه دولت با بحران مشروعیت مواجه است، گفت: بهره مندی از اعتماد مردم و داشتن راهبرد مدیریتی دو منبع مشروعیت بخشی دولت هستند که متاسفانه دولت از هر دو دچار مشکل است و در نظرسنجی های مختلف کاهش مشروعیت دولت نشان داده شده است.

بیگی خاطرنشان کرد: دولت در چنین شرایطی اگر بهترین تصمیم ها را هم بگیرد، با عدم اعتماد مردم مواجه خواهد شد و تصمیمات دولت به شکست خواهد انجامید.

وی گفت: استراتژی دولت در سیاست خارجی که به برجام ختم شد، با شکست مواجه شده و دولت برنامه جایگزینی ندارد. دولت دچار روزمرگی شده است و می خواهد به هر نحوی شرایط را تا 1400 مدیریت کند و تصمیمات نسنجیده، ناپخته و جسته گریخته دولت تبعات زیادی به همراه دارد.

نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر تاکید کرد: مجلس دچار قبیله گرایی سیاسی شده و همین موجب شده مجلس نتواند به وظیفه نظارتی خود عمل کند.

بیگی گفت: ماجرای افرایش قیمت بنزین هم مثل سایر تصمیمات دولت بدون پشتوانه کارشناسی است. افزایش قیمت بنزین باید به تدریج و با اطلاع رسانی قبلی به مردم صورت می گرفت. وقتی بنزین یک شبه 300 درصد افزایش قیمت پیدا می کند، حتما تبعاتی خواهد داشت.

وی در ادامه تاکید کرد: اقتصاد کشور به یک جراحی عمیق احتیاج دارد و این جراحی نیازمند یک برنامه ریزی جامع توسط دولتی است که مقبولیت و مشروعیت داشته باشد.

بیگی با بیان اینکه دولت مشروعیتش را از دست داده، ادامه داد: ما هیچ الزامی نداریم که چنین دولتی را تحمل کنیم تا دوره مسئولیت آن به هر طریق ممکن به پایان برسد. دولت باید کناره گیری کند تا دولتی با پشتوانه مردمی روی کار بیاید.

وی ادامه داد: انتخابات زودرس ریاست جمهوری باید همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار شود تا دولتی پاک دست، بدون فساد و برنامه دار سرکار بیاید.

این نماینده مجلس در خصوص نادیده گرفتن مجلس در تصمیم اخیر افزایش قیمت بنزین، گفت: مجلس متاسفانه سعی می کند خودش را کنار بکشد و دست دولت را در تصمیم گیری باز بگذارد. این هم به قبیله گرایی سیاسی باز می گردد که شان مجلس را به خاطر مسائل جناحی نادیده می گیرد.

بیگی گفت: دولت همه همتش را در گرو اصلاح روابط خارجی گذاشته بود که با به بن بست رسیدن برجام، حالا این استراتژی دولت به شکست انجامیده است.

وی در مورد طرح دو فوریتی مجلس برای لغو اجرای طرح سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین نیز گفت: از این طرح در جلسه آتی مجلس حمایت خواهیم کرد. نمی دانم کسانی که می گویند افزایش قیمت بنزین تاثیری در افزایش قیمت ها نخواهد داشت، با چه معیارهایی چنین اظهاراتی کرده اند!

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر با انتقاد از عملکرد اقتصادی دولت، گفت: این چه کاری است که با امید جوانان کردید؟ چرا باید با اینکه می بینیم اتوبوس به سمت دره حرکت می کند، همچنان باید اجازه بدهیم اتوبوس به مسیر غلط خود ادامه دهد؟

بیگی با تاکید بر اینکه باید به تصمیمات غلط دولت پایان داده شود، ادامه داد: این چه کاری است که ثروت کشور را در بنادر جنوب با لوله کشی از زیر دریا تاراج می کنند؟ من دست کم 10 بار در صحن علنی مجلس قاچاق سوخت را به وزیر کشور تذکر داده ام. چرا نباید با قاچاق سازمان یافته سوخت مقابله شود؟

وی گفت: من این موضوع را به وزیر کشور هم در صحن علنی مجلس تذکر داده ام و گفته ام این چیزی نیست که با آن برخورد نشود، مگر اینکه با قاچاقچی ها هم دست باشید.

انتهای پیام/

بیگی خواستار انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری شد/ روحانی استعفاء دهد نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار