همزمان با مراسم اختتامیه رینوتکس 2019 صورت گرفت

معرفی طرح های برتر رینوتکس 2019

1398/08/25 - 18:09 - کد خبر: 6678 نسخه چاپی

نصر: سومین میز تخصصی کشوری، تعمیق ساخت داخل قطعات خودرو و صنایع مرتبط و میز تخصصی تعمیق ساخت داخلی قطعات صنعت مس همزمان با مراسم اختتامیه نمایشگاه رینوتکس، با حضور معاون وزیر صمت و مدیرعامل شرکت ملی مس ایران در تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، برگزاری سومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل قطعات خودرو و صنایع مرتبط، در آذربایجان شرقی و شهر تبریز فرصتی مغتنم برای عقد قرارداهای صنعتی بزرگ در این استان بود و همزمانی آن با نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، فرصتی بود تا شرکت های دانش بنیان با توجه به توانمندی خود طرح های توسعه محصولات و قطعات خودرو را جهت عقد قرارداد معرفی کنند.
پیش از برگزاری این میز تخصصی، شرکت های خودرو سازی لیست قطعات دارای شرایط میز سوم را با هماهنگی وزارت صمت اعلام کرده اند و در اختیار شرکت های استانی تولید کننده قطعات برای داخلی سازی قرار دادند، در این راستا شرکت های دانش بنیان که توانایی تولید و بومی سازی این قطعات را داشتند، طی مراسم اختتامیه هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی با صنعتگران عقد قرارداد کردند.
این گزارش می افزاید، همزمان با برگزاری میز سوم تعمیق ساخت داخل در حوزه خودرو و صنایع وابسته در تبریز، میز تخصصی تعمیق ساخت داخل ویژه شرکت مس آذربایجان نیز با حضور معاون امور صنایع وزارت صمت، علی جهانگیری معان امور هماهنگی اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی، مدیران ارشد مجتمع مس سونگون، اساتید دانشگاه‌ها و فعالان اقتصادی استان برگزار شد و وضعیت صنعت مس در حوزه بومی‌سازی، اقدامات انجام شده در این زمینه و نیازمندی‌های صنعت مس برای ساخت داخل معرفی و ارائه شد.
"سخاوت خیرخواه معاون بازرگانی شرکت مس آذربایجان" در این خصوص گفت: این‌ میز با هدف داخلی سازی ۱۸ قطعه مورد نیاز شرکت مس آذربایجان توسط ۸ شرکت فناور برگزار شد.
او با اعلام اینکه واردات و تامین این قطعات از خارج حدود ۸ میلیارد تومان هزینه برای شرکت مس در برداشت افزود: اما با برگزاری این میز، تامین و تهیه این قطعات در داخل کشور با یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان قابل ساخت است.
خیرخواه با بیان اینکه داخلی سازی قطعات مورد نیاز مس آذربایجان کاهش ۹۹ درصدی ارزبری را برای این شرکت به دنبال دارد، گفت: با داخلی سازی این قطعات ۶۸ درصد در هزینه های شرکت مس آذربایجان صرفه جویی می شود.
شایان ذکر است، در پایان این نشست تفاهم‌نامه ساخت 18 قطعه جدید میان شرکت ملی صنایع مس ایران و 8 شرکت فناور به امضا رسید.
این گزارش حاکی است ، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی از امضای 210 قرارداد و تفاهم‌نامه در جریان برگزاری هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس) خبر داد و گفت: ارزش این قراردادها و تفاهم‌نامه‌ها حدود یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که با اجرایی شدن آنها، فضای کسب و کار رونق پیدا می‌کند و برخی از نیازها داخلی سازی می شود.
گزارش خبرنگار نصر می افزاید، کمیته فنی، ارزیابی و نظارت هفتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی طی مراسم اختتامیه در بیانیه پایانی خود از ثبت نام 363 طرح فناورانه برای شرکت در جشنواره انتخاب طرح‌های برتر خبر داد و افزود: 220 طرح واجد شرایط وارد فرایند ارزیابی شده و پس از سه مرحله ارزیابی، 10 طرح به عنوان طرح های برتر انتخاب شدند.

بر اساس این بیانیه طرح های برتر این دوره از نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی به این شرح می باشند:

رتبه اول (تندیس طلایی): طرح تولید چرخ واگن ارائه شده توسط حسن سعادت ارزیل از استان آذربایجان شرقی
رتبه دوم (تندیس نقره‌ای): طرح تصفیه و بازچرخانی آب خاکستری و پساب‌های صنعتی ارائه شده توسط شرکت دانش پژوهان صنعت نانو از استان آذربایجان شرقی
رتبه سوم (تندیس برنزی): طرح طراحی و تولید شیرهای هیدرولیک کنترل دستی ارائه شده توسط شرکت آرازصنعت کشکسرای از استان آذربایجان شرقی
رتبه چهارم: طرح تولید آنتی بادی نوترکیب دارویی جهت درمان پوکی استخوان ارائه شده توسط شرکت آریوژن فارمد از استان البرز
رتبه پنجم: طرح درشو ارائه شده توسط تجارت سپیدار شایان نگار از استان آذربایجان شرقی
رتبه ششم: اپلیکیشن هوشمند درج و دریافت سفارش آنلاین خدمات ارائه شده توسط عارف میری از استان آذربایجان شرقی
رتبه هفتم: طرح پین پولر غیرانفجاری نوع اسپول ارائه شده پژوهشکده رانشگرهای فضایی از استان آذربایجان شرقی
رتبه هشتم: طرح ساخت کیت تشخیص سریع پوکی استخوان ارائه شده توسط شرکت آذرپژوهان تشخیص طب ایرانیان از استان آذربایجان شرقی
رتبه نهم: طرح احیای بازی سنتی آذری به صورت برد گیم ارائه شده توسط حسین موئی زاده از استان گلستان
رتبه دهم: طرح میز تشریح مجازی (کالبدنما) ارائه شده توسط شرکت رایان طب پیشگام پارمیس از استان آذربایجان شرقی

انتهای پیام/

معرفی طرح های برتر رینوتکس 2019 نصر


نظرها بسته شده اند

نمایش 0 نظر

پژوهشیار