مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی؛

بیش از ۱۰۰ هزار مسافر از پایانه‌های مرزی استان تردد کردند

1401/04/06 - 09:17 - کد خبر: 66754 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در سه ماه نخست امسال ۱۰۰ هزار و ۷۹۶ مسافر از پایانه های مرزی جلفا و نوردوز این استان تردد کرده اند.

به گزارش نصر، اورجعلی علیزاده، روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: از این تعداد ۳۶ هزار و ۲۵۹ نفر از پایانه مرزی نوردوز و ۶۴ هزار و ۵۳۷ مسافر از پایانه مرزی جلفا تردد کرده اند.
وی با بیان اینکه در این مدت یک هزار و ۲۴۰ اتوبوس مسافری ایرانی و خارجی از این پایانه های مرزی تردد کرده اند، اظهار داشت: در سه ماه نخست امسال بیش از ۴۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه وسایط نقلیه سنگین باری از پایانه های مرزی جلفا و نوردوز تردد کرده اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: در این مدت بیش از ۲۴ هزار و ۱۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از مرز نوردوز و بیش از ۲۵ هزار و ۳۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از مرز جلفا عبور کرده اند.
علیزاده، ادامه داد: میزان تردد کامیون های باری در پایانه مرزی جلفا ۷۵ درصد و در پایانه مرزی نوردوز سه درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.
وی یادآوری کرد: در همین مدت میزان واردات و صادرات از مرز نوردوز ۲۰۵ هزار و ۹۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۵۳ هزار و ۳۰۰ تن بوده است.
علیزاده، افزود: در سه ماه نخست سال جاری میزان واردات و صادرات کالا از مرز جلفا ۲۷۲ هزار و ۸۰۰ تن و میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی از این مرز ۱۶۹هزار و ۹۰۰ تن بود.
پایانه مرزی جلفا در ۱۳۲ کیلومتری شمال غرب کشورمان از قدیمی ترین پایانه های کشور محسوب می شود که در زمان حاضر دروازه ورود به جمهوری خودمختار نخجوان و خروج از ان محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، نوردوز در ۶۰ کیلومتری شرق جلفا و در روبروی شهر آگاراک (مغری) جمهوری ارمنستان واقع شده است.
این پایانه در زمینی به مساحت هشت هکتار در سال ۸۳ طراحی و اجرا شده و شامل ۲ سالن مسافری ورودی و خروجی با زیربنای سه هزار مترمربع در ۲ طبقه و سالن تجاری با زیربنای ۸۰۰ مترمربع و سایر کاربری های اداری به مساحت ۲۰۰ مترمربع است. 
پایانه مرزی نوردوز در شهرستان جلفا ارتباط کشورمان با جمهوری ارمنستان را از طریق پل احداث شده بر روی رودخانه ارس برقرار می کند و با جمهوری خودمختار نخجوان (آذربایجان) هم از طریق پایانه مرزی جلفا ارتباط زمینی امکان پذیر است.
آذربایجان شرقی با جمهوری های آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان مرز مشترک دارد.
انتهای پیام/
بیش از ۱۰۰ هزار مسافر از پایانه‌های مرزی استان تردد کردند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار