از ابتدای سال تاکنون؛

۱۱۱ زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان شرقی آزاد شدند

1401/04/05 - 19:55 - کد خبر: 66745 نسخه چاپی

نصر: دادستان مرکز آذربایجان شرقی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۱۱ نفر از محکومان جرایم غیرعمد از زندان های استان آزاد شده و به کانون گرم خانواده خود بازگشته اند.

به گزارش نصر، بابک محبوب علیلو روز یکشنبه در بازدید از زندان مرکزی تبریز، اظهار داشت: برای آزادی این تعداد از زندانیان مبلغ سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک ویژه (بلاعوض) پرداخت شده و مابقی از طریق تایید اعسار توسط مراجع قضایی، گذشت از شکات و تسهیلات تامین شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد ۱۵۰ نفر از محکومان جرایم غیرعمد در زندان های آذربایجان شرقی در حال تحمل حبس هستند، مجموع بدهی آنها را ۱۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد.
محبوب علیلو اضافه کرد: با توجه به اینکه شعب صادر کننده حکم در راستای پذیرش اعسار و پرداخت به نحو تقسیط ، اقدام می کنند، در صورت تامین ۳۰ میلیارد تومان می توانیم زمینه آزادی این افراد را نیز طی ماه های آینده فراهم کنیم.
وی از خیرین و نیکوکاران آذربایجان شرقی که همیشه در کنار ستاد دیه استان بوده اند، قدردانی و ابراز امیدواری کرد با همراهی آنها حداقل زمینه آزادی تعدادی از این زندانیان بر اساس اولویت بندی، فراهم شود.
 طی مراسم جداگانه ای به مناسبت هفته قوه قضاییه و با حضور تعدادی از معاونان دادگستری کل آذربایجان شرقی و دادستان مرکز استان، تعداد ۵۵ نفر از محکومان جرایم غیرعمد از زندان های استان آزاد و به کانون گرم خانواده خود بازگشتند.
مبلغ کل بدهی این تعداد از محکومان ۳۷ میلیارد تومان بود که بخشی از این بدهی توسط خیرین و همچنین از طریق اعسار به تقسیط و گذشت از شکات و کمک ویژه یک میلیارد و ۸۰۰ تومانی ستاد دیه  استان تامین شده است.
انتهای پیام/
 ۱۱۱ زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان شرقی آزاد شدند خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار