در راستای کنترل موثر جمعیت آفات، صورت می‌گیرد:

استفاده از نوارهای زرد رنگ در تنه درختان نارون و اقاقیا در سطح شهر تبریز

1401/04/05 - 16:11 - کد خبر: 66719 نسخه چاپی

نصر: در راستای کنترل موثر جمعیت آفات در فضاهای سبز شهری، نوارهای زرد رنگ چسب‌دار در تنه درختان نارون و اقاقیا استفاده می‌شود.

به گزارش نصر، اکبر امجدی مدیر عامل این سازمان با ذکر این خبر، گفت: یکی از روشهای موثر در کنترل جمعیت آفات مخصوصاً سفید بالکان و شته‌ها استفاده از نوارهای زرد رنگ است که در اطراف خانه‌ها، فضای سبز، گلخانه‌ها و منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی در این زمینه خاطرنشان کرد: رنگ زرد این چسب‌ها محرک دید برای حشرات است به گونه‌ای که به سمت این رنگ جذب می‌شوند و زمانی که شما از این چسب‌ها در محل‌های مورد نظر استفاد می‌کنید حشرات با پرواز به سمت این نوارها در دام می‌افتند.
مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز در خصوص مزایای دیگر استفاده از این نوارها، یاد آور شد: چسب نوارها با دوام طولانی مدت، غیر سمی و ضد آب بوده و در شرایط گرما خشک نمی‌شود. همچنین رول‌ها قدرت و رنگ خود را برای چندین ماه حفظ می‌کنند و با نظارت دقیق می‌توان آلودگی‌ها را به موقع تشخیص داد تا در زمان مناسب کنترل و مدیریت لازم در این زمینه انجام گیرد.
امجدی، ادامه داد: این نوارها بر خلاف سموم شیمیایی فاقد اثرات مخرب زیست محیطی بوده و با حاشیه‌ای نچسب در دو طرف و در تمام طول خود، باعث سهولت کار می‌شود.
مدیر عامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز همچنین در این زمینه از کلیه شهروندان عزیز خواست از دست زدن و باز کردن این نوارهای زرد رنگ از تنه درختان خودداری نموده تا شاهد کنترل و مبارزه موثر با آفات گیاهی و سر زندگی بیش از پیش فضاهای سبز در سطح شهر تبریز باشیم.
انتهای پیام/
استفاده از نوارهای زرد رنگ در تنه درختان نارون و اقاقیا در سطح شهر تبریز نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار