مدیرکل دیوان محاسبات آذربایجان شرقی خبر داد:

ورود دیوان محاسبات به پروژه رها شده موزه فرش تبریز

1401/04/05 - 13:27 - کد خبر: 66695 نسخه چاپی

نصر: مدیرکل دیوان محاسبات آذربایجان شرقی از بررسی پروژه نیمه کاره ساخت موزه فرش تبریز توسط دیوان با هدف تحقق سیاست محوری کاهش قیمت تمام شده کالا و خدمات و مقابله با ترک فعل‌ها، خبرداد.

به گزارش نصر، محمدرضا کردلو روز یکشنبه در حاشیه بازدید از این پروژه با حضور مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی با ابراز تاسف از تعطیلی پنج ساله پروژه اظهار کرد: این پروژه امروز به دلیل تعطیلی به یک هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد تا تکمیل شود در حالی اگر پروژه با تعطیلی مواجه نمی شد با هزینه های خیلی کمتری تر قابل بهره برداری بود. 
وی با بیان اینکه دیوان محاسبات در حمایت از اتمام پروژه‌های نیمه تمام برای کاهش اتلاف در بیت المال مصمم است، خاطرنشان کرد: طولانی شدن زمان احداث پروژه ها، موجب هدر رفت بیت المال و افزایش قیمت تمام‌شده‌ می شود.
کردلو اجرای رای هیات داوری مبنی بر اجرای ماده ۴۸ شرایط عمومی پیمان پیرامون خاتمه قرارداد با پیمانکار و همچنین انتخاب مشاور ذیصلاح برای موضوع نظارت بر پروژه موزه فرش تبریز را به مسئولین ذی ربط خاطرنشان کرد.
پروژه موزه فرش تبریز که از سال ۱۳۸۱ آغاز شده، به دلیل اختلافات کارفرما با پیمانکار و ناهماهنگی مهندس مشاور طراح بیش از پنج سال است که به رغم قرار گرفتن در بافت تاریخی مشرف به مسجد کبود، رها شده و موجب انتقادات گسترده شهروندان شده است.
موزه فرش تبریز با ۱۵ هزار مترمربع زیربنا در چهار طبقه، در مجاورت مسجد کبود تبریز در حال ساخت است.
انتهای پیام/
ورود دیوان محاسبات به پروژه رها شده موزه فرش تبریز خبرگزاری ایرنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار