خبر/

مسائل و مشکلات طرح‌های عمرانی و اعتبارات هزینه­‌ای دانشگاه تبریز بررسی شد

1401/04/05 - 10:31 - کد خبر: 66663 نسخه چاپی

نصر: در نشستی با حضور معاون امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور، مسائل و مشکلات طرح های عمرانی و اعتبارات هزینه‌ای دانشگاه تبریز مورد برسی قرار گرفت.

به گزارش نصر، معاون امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور و هیأت همراه، در دیدار و نشستی با رئیس دانشگاه تبریز مسابل و مشکلات طرح‌های عمرانی واعتبارات هزینه­ای این دانشگاه را مورد بررسی قرار دادند.
صفر نصراله زاده، رئیس دانشگاه تبریز در این دیدار ضمن تشریح وضعیت طرح‌های عمرانی و مشکلات اعتباری این دانشگاه گفت: دانشگاه تبریز یکی از دانشگاه‌های بزرگ و از نظر قدمت، دومین دانشگاه کشور است که به لحاظ قدمت ساختمان‌های آن، هر ساله اعتبارات بالایی برای نوسازی، مقام سازی و تعمیرات اساسی نیاز دارد.
وی در ادامه، ضمن اشاره به اعتبارات مصوب سفر ریاست محترم جمهوری برای دانشگاه تبریز و قدردانی از مسئولان استانی و ملی در جهت نگاه ویژه به دانشگاه تبریز در سفر مذکور، میزان اعتبارات ابلاغی سالانه برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، مقام سازی و تعمیرات اساسی ساختمان های این دانشگاه را ناکافی دانست و افزود: توجه ویژه ای به دانشگاه‌های بزرگ کشور لازم است و تأخیر در تکمیل پروژه‌ها و عدم توانایی آنها در نگهداشت مناسب ابنیه، تأسیسات و تجهیزات خسارت بار خواهد بود.
رئیس دانشگاه تبریز در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آثار و برکات سفر ریاست جمهوری به استان و عناوین پروژه های مصوب دانشگاه، گفت: در این سفر تصمیم‌ها و مصوبات خوبی در حوزه‌های مختلف و به خصوص آموزش عالی، تحقیقات فناوری استان گرفته شده که امیداواریم با تخصیص به موقع اعتبارات لازم برخی مسائل و مشکلات اعتباری طرح‌های عمرانی برطرف شود.
حسین شفیعی، معاون امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه تبریز یکی از دانشگاه‌های جامع و برتر کشور است و در این میان، با توجه به سابقه، قدمت، توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که دارد، مجموعه سازمان برنامه و بودجه کشور، نهایت تلاش خود را در برای بهبود وضعیت اعتبارات آن به کار خواهد برد.
وی، کمبود اعتبارات کل بخش آموزش عالی کشور به ویژه در زمینه خرید تجهیزات و تعمیرات را یکی از مشکلات پیش روی سازمان در خصوص تزریق اعتبارات مناسب به دانشگاه‌ها عنوان کرد و بر استفاده مناسب از ظرفیت تبصره‌های قانون بودجه کشور توسط آموزش عالی کشور تاکید کرد.
شفیعی با اذعان به سهم قابل توجه و خوب دانشگاه تبریز از مصوبات سفر رئیس جمهوری در قیاس با سایر استان ها و ضمن اشاره به توان کارشناسی و تعامل سطح بالای دانشگاه در خصوص اعتبارات هزینه ای و عمرانی، خواستار انعکاس نتایج مطالعات عمرانی دانشگاه در بخش تعمیرات اساسی، پروژه های مورد نیاز و افزایش ظزفیت خوابگاه ها با اولویت خوابگاه های متاهلی شد.
محمد حسن پور، مدیر بودجه، تشکیلات، تحول اداری و بهره وری دانشگاه تبریز هم دراین نشست گزارشی از وضعیت بودجه و برخی مسایل طرح های عمرانی و مشکلات اعتباری این دانشگاه ارایه نمود.
براساس این گزارش، حسین شفیعی معاون امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان برنامه و بودجه کشور و هیات همراه وی ضمن دیدار با رییس دانشگاه تبریز و همچنین بازدید از برخی طرح‌های عمرانی، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی از نزدیک در جریان مساژل طرح‌های عمرانی و مشکلات اعتباری این دانشگاه قرار گرفتند.
انتهای پیام/
مسائل و مشکلات طرح‌های عمرانی و اعتبارات هزینه­‌ای دانشگاه تبریز بررسی شد خبرگزاری ایسنا

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار