در یادداشت سفارت جمهوری آذربایجان در تهران تاکید شد:

مرز ایران و جمهوری آذربایجان مرز دوستی و برادری است

1401/04/05 - 08:59 - کد خبر: 66650 نسخه چاپی

نصر: در یادداشتی که توسط سفارت جمهوری آذربایجان در تهران به مناسبت ٢۶ ژوئن سالروز تاسیس نیروهای مسلح این کشور منتشر شده است با بیان روند تاسیس نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان، به پیروزی بزرگ ارتش این کشور در جنگ دوم قره باغ تاکید شده است. 

به گزارش نصر، در بخشی از این یادداشت آمده است: یکی از مهم ترین پیامد های جنگ میهنی نیز، احیا و آزادسازی مرز دولتی موجود با جمهوری اسلامی ایران بود. بدینوسیله  امنیت مرزهای هر دو کشور تامین گردید. رئیس جمهور جمهوری آذربایجان که پس از آزاد سازی اراضی آذربایجان از پل تاریخی خدافرین بازدید نمود، مرز آذربایجان - ایران را مرزی دوستی و برادری نام نهاد و یک بار دیگر تاکید نمود که، جمهوری آذربایجان به مناسبات بین دول و ملل که بر پایه های استوار بنا نهاده گردیده است اهمیت به سزایی قائل می باشد.
در این یادداشت با بیان این که جمهوری اسلامی ایران همواره از تمامیت ارضی و مصونیت مرزهای جمهوری آذربایجان حمایت نموده است آمده است:  جمهوری اسلامی ایران پیوسته علاقه مند به توسعه و تعمیق روابط دو جانبه با آذربایجان بوده است. تبریک جناب آقای سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به جناب آقای الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان به مناسبت آزادسازی اراضی آذربایجان از اشغال و تامین نظارت بر مرزهای دولتی از طرف مردم و دولت آذربایجان با خرسندی مورد استقبال قرار گرفت.
در ادامه این یادداشت با اشاره به نشست صمیمانه روسای جمهور آذربایجان و ایران در نوامبر سال گذشته آمده است: در این نشست تصمیمات اتخاذ شده جهت توسعه هرچه بیشتر همکاری فی ما بین دو کشور و ورود به مرحله کیفی جدید مثمر ثمر بوده است.
این یادداشت می افزاید: در حال حاضر همانند سایر زمینه در حوزه نظامی نیز همکاری بسیار خوبی بین جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. سفرهای متقابل هیات های بلندپایه نظامی هر دو کشور، انجام تبادل نظر در خصوص مسائل همکاری ها بین دو کشور در ملاقات ها و اجرای فعالیت ها در راستای توسعه روابط دو جانبه می باشد. علاوه بر این نشست هایی در حوزه دفاعی و امنیتی نیز برگزار می شود. همچنین مشارکت نظامیان دو کشور در مسابقات "بازی های بین المللی ارتش" نقش به سزایی در افزایش همکاری فی ما بین آذربایجان و ایران، تحکیم مناسبات دوستی بین ارتش هایمان و افزایش تبحر نیروهای نظامی ایفا می نماید. امروز  نیز همکاری های بین جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران در زمینه نظامی و نظامی - فنی در حوزه های مختلف با سیر صعودی در حال پیشرفت می باشد.
انتهای پیام/
 مرز ایران و جمهوری آذربایجان مرز دوستی و برادری است نصر

ثبت نظر

نمایش 0 نظر

پژوهشیار